Csak találgatni tud az RTL Klub, hogy a kormány ideiglenesen miért torpedózta meg a két országos kereskedelmi televízió tervét, miszerint januártól díjat kértek volna a tartalomterjesztésért a kábeltévé-szolgáltatóktól. Dirk Gerkens vezérigazgató egy sajtóbeszélgetésen a Világgazdaság kérdésére elmondta, azt sem tartja kizártnak, hogy így akarják megakadályozni, hogy a reklámadó okozta veszteséget kompenzálni tudják.
Váratlanul érte a társaságot a pénteken benyújtott törvényjavaslat, hiszen egyrészt „szokás szerint” semmilyen előzetes tárgyalás nem volt, másrészt mert érvényes szerződésük van az NMHH-val arról, hogy programdíjat szedhetnek.
„Egy hosszú, kompromisszumos tárgyalás eredménye volt a megállapodás. Nem lassítottuk az analóg lekapcsolást, ellentételezésként pedig díjat szedhettünk volna” – magyarázta Dirk Gerkens. Hozzátette: benne volt az üzleti tervükben a díj, így most előröl kezdhetik a számolgatást. Pontos összeget nem árult el, de a rivális TV2 havonta háztartásonként háromszáz forint körüli összeget jelentett be, ezt ő sokallta. Gerkens megérti a kábelszolgáltatókat, hiszen ki szeretne egy olyan szolgáltatásért fizetni, amit eddig ingyen kapott. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy az előfizetők eddig is fizettek olyan csomagokért, amelyben az RTL Klub és a TV2 is benne van.
A TV2-t is érzékenyen érintené, ha a tartalomterjesztési díjról szóló törvény a jövőben sem tenné lehetővé, hogy díjat kérjenek a szolgáltatóktól, ezért a televízió mielőbbi egyeztetést sürget az iparág szereplőivel a jövőbeni szabályozás előkészítése érdekében. „A javaslatot a piaci szereplők megkérdezése, előzetes egyeztetés nélkül nyújtotta be a kabinet a Ház elé. Társaságunk 2015-ös üzleti tervében ugyanakkor szerepelt, hogy díjat kérünk a szolgáltatóktól” – közölték. Mint írták, a tévétársaság magyar tulajdonban kerülése után komoly műszaki invesztícióba kezdett. Ennek folytatása kerülhet veszélybe, ha kimarad a tervezett bevétel. Közölték azt is: az előzetes hírekkel szemben a törvényjavaslat egyértelműen utal arra, hogy a jövőben akár lehetővé válhat számukra, hogy díjat kérjenek. Megerősítették: továbbra sem kívánják, hogy a terjesztői díjat a nézőkkel fizettessék meg. Kurucz Éva kormányszóvivő szerint a kormány célja, hogy megóvja a lakosságot a kereskedelmi tévék előfizetői díjának emelkedésétől, ezért a médiatörvény módosítására tesz javaslatot. A dokumentum szerint a kormányt felhatalmazást kapna, hogy a médiaszolgáltatásért járó programdíj fizetésének szabályait rendeletben állapítsa meg.
„A hirdetési piacon egyelőre nincs nagy változás a reklámadó óta. Nem emeltünk az árainkon” – fogalmazott Dirk Gerkens. Ugyanakkor a reklámadót igazi magyar unikumnak nevezte. Üzleti partnerei nem szokták neki elhinni, hogy az árbevétel alapján kell 40 százalékot fizetniük. Az állam eddig sem hirdetett a csatornánál – csak a Szerencsejáték Zrt. –, ellenben az újfajta híradó bevezetése után nagy hirdetők jelentek meg náluk. Arra a kérdésünkre, hogy szerinte meddig tartható fenn a viszonylag rossz viszony a kormánnyal, azt válaszolta: ők mindig minden törvényt betartottak, így igazából nem tudja, hogy miben hibáztak.
Nagyobb lett a verseny
„Az analóg lekapcsolás átrendezte a piacot, tovább élesedett a verseny. Nőtt az előfizetők száma, és sokan már legalább ötven csatorna közül választhatnak” – mondta a tegnapi sajtóbeszélgetésen Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. A háztartásoknak már a 89 százaléka tartozik az előfizetők körébe. Hozzátette: a híradójuk főleg a városi, jobb módú emberek körében lett népszerűbb és már megközelítette a rivális csatornán futó Tényeket. Előadásából kiderült, hogy a TV2 nézői profilja egyre idősebbé válik, a közszolgálati csatornák nézettségének lassú emelkedése pedig megállt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.