BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az RTL Klub és a TV2 terveit is felborítja a kormány döntése

Az RTL Klub és a TV2 üzleti tervét is felborítja, hogy 2015-től nem kérhetnek programdíjat a kábeltévé-szolgáltatóktól.

Csak találgatni tud az RTL Klub, hogy a kormány ideiglenesen miért torpedózta meg a két országos kereskedelmi televízió tervét, miszerint januártól díjat kértek volna a tartalomterjesztésért a kábeltévé-szolgáltatóktól. Dirk Gerkens vezérigazgató egy sajtóbeszélgetésen a Világgazdaság kérdésére elmondta, azt sem tartja kizártnak, hogy így akarják megakadályozni, hogy a reklámadó okozta veszteséget kompenzálni tudják.

Váratlanul érte a társaságot a pénteken benyújtott törvényjavaslat, hiszen egyrészt „szokás szerint” semmilyen előzetes tárgyalás nem volt, másrészt mert érvényes szerződésük van az NMHH-val arról, hogy programdíjat szedhetnek.

„Egy hosszú, kompromisszumos tárgyalás eredménye volt a megállapodás. Nem lassítottuk az analóg lekapcsolást, ellentételezésként pedig díjat szedhettünk volna” – magyarázta Dirk Gerkens. Hozzátette: benne volt az üzleti tervükben a díj, így most előröl kezdhetik a számolgatást. Pontos összeget nem árult el, de a rivális TV2 havonta háztartásonként háromszáz forint körüli összeget jelentett be, ezt ő sokallta. Gerkens megérti a kábelszolgáltatókat, hiszen ki szeretne egy olyan szolgáltatásért fizetni, amit eddig ingyen kapott. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy az előfizetők eddig is fizettek olyan csomagokért, amelyben az RTL Klub és a TV2 is benne van.

A TV2-t is érzékenyen érintené, ha a tartalomterjesztési díjról szóló törvény a jövőben sem tenné lehetővé, hogy díjat kérjenek a szolgáltatóktól, ezért a televízió mielőbbi egyeztetést sürget az iparág szereplőivel a jövőbeni szabályozás előkészítése érdekében. „A javaslatot a piaci szereplők megkérdezése, előzetes egyeztetés nélkül nyújtotta be a kabinet a Ház elé. Társaságunk 2015-ös üzleti tervében ugyanakkor szerepelt, hogy díjat kérünk a szolgáltatóktól” – közölték. Mint írták, a tévétársaság magyar tulajdonban kerülése után komoly műszaki invesztícióba kezdett. Ennek folytatása kerülhet veszélybe, ha kimarad a tervezett bevétel. Közölték azt is: az előzetes hírekkel szemben a törvényjavaslat egyértelműen utal arra, hogy a jövőben akár lehetővé válhat számukra, hogy díjat kérjenek. Megerősítették: továbbra sem kívánják, hogy a terjesztői díjat a nézőkkel fizettessék meg. Kurucz Éva kormányszóvivő szerint a kormány célja, hogy megóvja a lakosságot a kereskedelmi tévék előfizetői díjának emelkedésétől, ezért a médiatörvény módosítására tesz javaslatot. A dokumentum szerint a kormányt felhatalmazást kapna, hogy a médiaszolgáltatásért járó programdíj fizetésének szabályait rendeletben állapítsa meg.

„A hirdetési piacon egyelőre nincs nagy változás a reklámadó óta. Nem emeltünk az árainkon” – fogalmazott Dirk Gerkens. Ugyanakkor a reklámadót igazi magyar unikumnak nevezte. Üzleti partnerei nem szokták neki elhinni, hogy az árbevétel alapján kell 40 százalékot fizetniük. Az állam eddig sem hirdetett a csatornánál – csak a Szerencsejáték Zrt. –, ellenben az újfajta híradó bevezetése után nagy hirdetők jelentek meg náluk. Arra a kérdésünkre, hogy szerinte meddig tartható fenn a viszonylag rossz viszony a kormánnyal, azt válaszolta: ők mindig minden törvényt betartottak, így igazából nem tudja, hogy miben hibáztak.

Nagyobb lett a verseny

„Az analóg lekapcsolás átrendezte a piacot, tovább élesedett a verseny. Nőtt az előfizetők száma, és sokan már legalább ötven csatorna közül választhatnak” – mondta a tegnapi sajtóbeszélgetésen Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. A háztartásoknak már a 89 százaléka tartozik az előfizetők körébe. Hozzátette: a híradójuk főleg a városi, jobb módú emberek körében lett népszerűbb és már megközelítette a rivális csatornán futó Tényeket. Előadásából kiderült, hogy a TV2 nézői profilja egyre idősebbé válik, a közszolgálati csatornák nézettségének lassú emelkedése pedig megállt.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.