Mercedes-AMG GT – ezt a nevet meg kell jegyezni. És nem azért, mert egy futuro-dizájnos űrhajó-makettet tol az aszfaltra a cég, hanem azért mert ezúttal is olyan autót épített, ami új ugyan, de nem kell hozzászokni.
Ennek az a titka, hogy a tervezők a maguk kezébe vették a munkát és nem a marketingesektől várják, hogy nyomják le a produktumot a vásárlók torkán.
És a hosszú, elegáns motorháztető alatt tettre készen figyel az új fejlesztésű, négyliteres V8-biturbo motor, ami olyan hanggal indul be, hogy csak az nem lesz libabőrös, aki már teljesen megsüketült. Az erőmű két változatban készül: a kocsi GT kiviteléhez 462 lóerő jár, a GT S verzióban pedig 510 szabadul el. Ez utóbbi gyorsulása 3,8 másodperc, végsebessége pedig azért csupán 310 kilométer óránként, mert az elektronika nem enged többet.
Tegyük hozzá, hogy a 3982 köbcentis motort úgy hangolták, hogy elavulttá, értelmetlenné vált a nyomatékgörbe kifejezés. A 650 newtonéteres maximális forgatónyomatékot ugyanis az 1750 és 4750 közti fordulatszámtartományban biztosítja a négyliteres.
Az új GT esetében a Mercedes-AMG mérnökei úgy dolgoztak, hogy a motor tömegközéppontja az első tengely mögé essen, ugyanakkor a hátsó tengelynél kapott helyet a hétsebességes duplakuplungos váltó. Ennek köszönhető az előnyös, az első tengelyen 47, a hátsón pedig 53 százalékos súlyelosztás,ami optimális kezelhetőséget és nagy kanyarsebességeket biztosít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.