BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszatekert kilométerórákkal trükköznek a használtautó-kereskedők

Továbbra is zavartalanul tekerik vissza a kilométerórákat a használtautókat értékesítők, annak ellenére, hogy tavaly július óta már szabadságvesztést is kaphatnak érte a büntető törvénykönyv (Btk.) szerint - közölte a Használatutó.hu szakportál csütörtökön az MTI-vel.

A közleményből kiderül: több mint egy év alatt - bizonyíték híján - egyetlen alkalommal sem ítéltek el senkit emiatt. A Btk.-ban szereplő rendelkezést gyakorlatilag csak akkor lehet alkalmazni, ha tettenérés történik, erre azonban tudomásunk szerint eddig nem volt példa - idézte a közlemény Fodor Lászlót, a Használtautó.hu marketingvezetőjét.

A lélektaninak tekintett kilométeróra-határ a 100 ezer, illetve idősebb autóknál a 150 és a 200 ezer kilométer, ezért aki tudja, ez alatt igyekszik hirdetni autóját. Bár az eloszlásnak statisztikailag egyenletesnek kellene mutatkoznia, a 95-99 ezer kilométeres intervallumban például több mint 20 százalékkal hirdetnek több autót, mint az előtte vagy az utána következő sávban.

Az autók aktuális kilométerállását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának adatbázisában. Mivel műszaki vizsgán az autók túlnyomó többsége kétévenként esik át, a járművek többségéről jelenleg csupán egyetlen nyilvántartott adat áll rendelkezésre - mutat rá a portál.

A közlemény szerint a hosszú távú valódi megoldás a gyakoribb adatrögzítés lehet, amire - a Belgiumban és Hollandiában bevált gyakorlat mintájára - a szervizelések alkalmával, automatikusan kerülne sor. Némi reményre ad okot, hogy az autószakmai érdekképviseletek közlése szerint hamarosan megkezdődhet a komplex járműtörténeti adatbázis kiépítése, amelynek része lehet a gyakoribb adatrögzítés - írja a Használtautó.hu.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.