Részletes elektronikus hírközlési térkép létrehozását tervezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a távközlési szolgáltatókkal együttműködve – közölte Both Zoltán, az NMHH hírközlési igazgatója az Internet Hungary nyitóelőadásában. A szakember szerint egy ilyen adatbázis komoly segítséget nyújthat a hatóságnak az egységes szabályozás kialakításához, végső soron pedig hozzájárulhat a piaci verseny ösztönzéséhez, valamint a tudatos fogyasztói döntések támogatásához. Az NMHH hírközlési igazgatója előadásában sikertörténetként utalt a szeptember végén zárult mobil szélessávú frekvencia tenderre, amely több mint 130 milliárd forintos bevételt hozott az államnak és egy új mobilpiaci szereplőt, a DIGI-t. Both Zoltán előadásában érintette az OTT (over the top) szolgáltatások kérdéskörét is. Mint mondta, az internet felülírja a jelenleg működő üzleti modelleket, és az új típusú megoldásokra fel kell készülni szabályozói oldalról is. Az NMHH ezért párbeszédet kezdeményez minden piaci szereplővel, akiket az átalakuló digitális ökoszisztéma érint.
Az idén már 15. alkalommal megrendezett Internet Hungary első napján több előadásban is visszatérő elem volt a napjainkban is zajló digitális forradalom, amely leglátványosabban a mobileszközök, illetve a mobilplatformra épülő megoldások gyors térhódításában, illetve ezzel párhuzamosan a hálózatba kapcsolt eszközök számának gyors bővülésében is megfigyelhető.
Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese előadásában rámutatott, hogy jelenleg mintegy 66 milliárd olyan gép van a világon, amelybe akár már most is lehetne SIM kártyát helyezni. Szerinte a következő időszakban ugrásszerűen nő majd az egymással valamilyen hálózaton keresztül kommunikálni képes berendezések száma. A fejlődést jól érzékelteti, hogy jelenleg a világon működő vállalkozások mintegy 22 százaléka használja ki a gépek közötti kommunikáció (M2M) kínálta lehetőségeket, ez 80 százalékos fejlődést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. A Vodafone vezérigazgató-helyettesének közlése alapján 2016-ra a szórakoztatóipari cégek 74 százaléka használ majd M2M megoldásokat, de ötven százalék felett lesz a technológia elterjedtsége az autóiparban és az egészségügyi berendezések gyártóinál is.
A mobilszolgáltató komoly szerepet szán új, üzleti felhasználókat célzó stratégiájában az M2M megoldásoknak is, többek között a szállítmányozás, flottakövetés területén látnak ebben komoly lehetőségeket. A cég az Internet Hungary-n tegnap tartott sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy új kampányt indítanak, amelynek fő célja, hogy erősítse a társaság pozícióját a nem egyéni felhasználók körében is. Az új stratégia részeként az osztható csomag konstrukciót kiterjesztik az adatforgalomra is, illetve bővítik a vezetékes szolgáltatásaik körét.
Sikernek tartják a reklámadót
Adózási szempontból sikertörténetnek értékelte a reklámadó bevezetését Pankucsi Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért felelős helyettes államtitkára. A reklámadó eddigi tapasztalatai kapcsán elmondta, hogy az első bevallási időszak 1,3 milliárd forintos bevételt hozott, ez 220 adózótól származott. Az NGM helyettes államtitkára rámutatott, hogy ez alapján megalapozatlannak tűnnek azok a félelmek, hogy egy adózóra lett kitalálva. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy a teljes adóbevételből több mint egymilliárdot az RTL Klub fizetett be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.