„Itt a 4-csillagos minőség 5-csillagos kiszolgálással párosul, vendégeink családias hangulatban élvezhetik különleges szolgáltatásainkat” – mutatja be magát a sümegi Hotel Kapitány a honlapján. A probléma csak az, hogy a 154 szobás szálloda nem szerepel a Hotelstars Union szállodaminősítési listáján, így nem használhatná a csillagait. Legutóbb újabb öt szálloda minősítéséről döntött a védjegy bíráló bizottsága, és ezzel 385-re emelkedett a csillagok használatára jogosult magyar hotelek száma, mely a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetség (MSZÉSZ) szerint a hazai szállodai kapacitás közel 60 százalékát fedi le. A KSH augusztusi adatai viszont azt mutatták: a nyár utolsó hónapjában 1031 szálloda üzemelt 59 ezer szobával. Több szálloda csak regisztrálta magát a minősítésre, de konkrét lépéseket nem tett, közben pedig egyfajta időhúzásként tovább használta a csillagokat. Számos olyan példát lehet említeni, amikor egy adott szálloda ajánlata és a konkrét szolgáltatás között ég és föld a különbség. A legtöbb panasz általában a büféreggeli minőségére és mennyiségére érkezik a vendégektől, de maga a panaszkezelés szakszerűsége is hozzátartozik egy adott szálloda színvonalához.
– A minősítések tapasztalatai szerint a szállodák túlnyomó többsége komoly erőfeszítéseket tesz termék-szolgáltatás együttesük fejlesztésére és ezáltal a megcélzott kategória, csillagszám elérésére – írta az MSZÉSZ. A helyszíni minősítések során több olyan esetről is tudomást szereztek, ahol a szálloda a vendégeket teljesen megtévesztő módon van jelen a piacon. Vagyis minősítés nélkül hirdeti magát minősített szállodaként, a csillagos jelölést szabálytalanul meghagyva, illetve a már megkezdett minősítés során feltárt alapvető hiányosságokat sem hajlandó pótolni és továbbra is jogtalanul használja a kategóriajelölést. Lapunk értesülései szerint alapvetően vidéki problémáról van szó, a budapesti hoteleknek mintegy 90 százaléka jogosan használja a csillagokat. A nagyszámú sikeres minősítés mellett több szálloda nem nyert minősítést, mivel többszöri nekifutásra sem tudták teljesíteni a követelményeket.
Szigorú kritériumokról van szó, mintegy 270 féle szempont alapján lehet pontokat szerezni a borotválkozó tükörtől a nonstop szobaszervizig. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság korábban a témában arról tájékoztatott: akik nem kívánnak csatlakozni a rendszerhez, lehetőségük van arra, hogy más módon, a szolgáltatás körülírásával, bemutatásával tájékoztassák vendégeiket. A korábbi elnevezéseket – szálloda, panzió – továbbra is használni lehet, ezek ugyanis nem a szálláshely osztályba sorolására, hanem a típusára utalnak.
Lapunk értesülései szerint a hatóság idén már több felszólító és bírságoló határozatot is hozott a szállodák ellen a jogtalan csillaghasználat miatt. Az árnál és a hirdetéseknél is jobban befolyásolja a magyar szállóvendégek szobafoglalását, hogy hány csillaga van a választott hotelnek – derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola szállodai minőségfejlesztés és vendégelégedettség összefüggéseit vizsgáló kutatásából. A vizsgálat szerint a csillaggal nem rendelkező szállodák kisebb része nemzetközi lánchoz tartozó hotel, amely úgy véli, a kiépített márkanév önmagában erős minőségjelzésnek számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.