A MobilTárca alkalmazás tesztelése során használt rendszerekről átálltak a kereskedelmi rendszerre, jelenleg már ezen próbálják ki a megoldást – közölte lapunk érdeklődésére Lemák Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára. Azt a szervezet vezetője nem mondta el, hogy mikor várható a tesztelés lezárása és a mobilfizetési szolgáltatás éles indulása, de lapunk információi szerint ez a közeljövőben megtörténhet. Szeptember végén egy eseményen az egyik mobilszolgáltató és a Supershop már bemutatta a kereskedelmi változatot, amely integrálja a pontgyűjtő kártyát az alkalmazásba.
A mobiltelefonos fizetést lehetővé tevő MobilTárca alkalmazás tesztelése június végén zárult le, a próbaidőszak egy éve alatt összesen mintegy 120 millió forint értékben fizettek az applikáció segítségével. A bankkártyák, illetve a különböző hűségkártyák integrálására alkalmas mobilalkalmazás tesztelése során összesen 41 ezer fizetési és négyezer hűségpont tranzakció valósult meg a MobilTárca használatával.
A próbaidőszak alatt 2500 üzletben fizettek az NFC technológiát (kis távolságú, vezetéknélküli kommunikáció) használó megoldással, és havonta átlagosan 9 alkalommal használták a tesztben résztvevők fizetésre az applikációt. Ez egyébként lényegesen magasabb érték, mint a bankkártyák esetében, a legfrissebb adatok alapján a hazai fogyasztók havonta 2,4-2,6 alkalommal fizetnek bankkártyával. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a tesztelésbe egy speciális kört vontak be, akik körében amúgy is magasabb volt a hajlandóság az alternatív fizetési megoldások alkalmazására.
A mobiltelefonnal történő fizetés globális elterjedésében komoly szerepet játszhat az Apple új megoldása, a Pay, amely hivatalosan múlt hétfőn indult el az Egyesült Államokban. Az iPhone-okon keresztül történő fizetés lehetőségét kínáló alkalmazás villámrajtot vett, Tim Cook, a vállalat vezérigazgatója egy eheti rendezvényen elmondta, hogy az első 72 órában egymillió hitelkártyát regisztráltak a felhasználók az applikációba. Az induláskor az Egyesült Államokban már több mint 200 ezer üzletben lehetett fizetni az iPhone-okkal. Többek között a Macy’s, a McDonald’s, a Subway, az Office Depot és a Nike boltjaiban is használható már a megoldás.
Az Apple nem bízta a véletlenre az új megoldás sikerét, a hat legnagyobb kártyacéggel, köztük a Visa-val, a MasterCard-al és az American Express-el is megállapodott a szolgáltatás kapcsán. Ezeken a társaságokon keresztül valósul meg az amerikai kártyatranzakciók 83 százaléka. A tervek szerint a jövő év elején további ötszáz pénzügyi szervezetet vonnak be a rendszerbe. Az Apple minden, a Pay-en keresztül megvalósult tranzakció összegéből 0,15 százalékos jutalmat kap, ami ugyan egy-egy fizetésre kivetítve minimális érték, azonban ha többtízmillió felhasználó él a mobilos fizetési lehetőséggel, jelentős mértékben megdobhatja a vállalat bevételét.
Szükséges terminálok
A megoldás elterjedését nagy mértékben befolyásolhatja az érintés nélküli fizetést lehetővé tevő POS-terminálok száma, illetve az NFC-s technológia alkalmazására képes okostelefonok mennyisége. Ez utóbbiban egyébként ugrásszerű növekedés várható, míg a múlt év végén 250–300 ezer ilyen készülék volt Magyarországon a mobilelőfizetőknél, addig nyáron már 400 ezer körül volt ez az érték, az év végére pedig 650–700 ezerre nőhet a számuk. A jövő év végére akár 1,5 millió NFC-képes mobiltelefon is lehet a hazai felhasználóknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.