Az alapvető probléma, hogy a Takata légzsákjai olyan erővel fújódnak fel egy ütközés közben, hogy gyakorlatilag szétrobbantják a légzsák körüli tároló rekeszeket, és a törmeléket az utastérbe lövik. Az amerikai kormány szerint eddig hárman sérültek meg a légzsákok hibás működése miatt, de a kormányzaton kívüli aktivisták négy amerikai halálesetről és több sérültről beszélnek.
Egyelőre nehéz megmondani, hogy pontosan melyik járművek érintettek. A hibás légzsákok 2001 és 2011 között kerültek forgalomba, a BMW, a Chrysler, a Ford, a General Motors, a Mazda, a Honda, a Nissan, a Subaru, a Toyota és a Mitsubishi több modellje is érintett lehet. A probléma azért ilyen elterjedt, mert a Valient autóipari kutatócég szerint a Takata gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát.
Az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat eddig csak az Egyesült Államok azon déli részeiben rendelt el visszahívásokat, ahol magas a levegő páratartalma. A gyanú szerint a magas páratartalmú levegőnek való huzamosabb kitettség miatt túl gyorsan égnek el azok a vegyszerek, amelyek segítik a légzsákok felfújódását, ez okozza a meghibásodásokat.
A közlekedésbiztonsági szolgáltatnál még zajlanak a tesztek, hogy pontosan mi az a páratartalom, amely káros a légzsákok számára. A tesztekbe a Takatát és számos autógyártó munkatársait is bevonták.
Kedden a tokiói tőzsdén a Takata autóalkatrész-gyártó vállalat árfolyama 22,9 százalékkal csökkent, miután az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat több mint 4,7 millió autóst szólított fel a Takata által gyártott hibás légzsákok kicserélésére. A héten a Takata részvényárfolyama összesen 29,55 százalékot zuhant.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.