BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most az Apple a legértékesebb márka a világon

Az Interbrand legújabb felmérése szerint 118,9 milliárd dollárt ér az Apple-márka, 21 százalékkal többet mint egy évvel korábban, ezzel a világ legértékesebb brandjének számít. Az Apple egyébként tavaly is az első helyen végzett ezen a listán, és nem változott a második pozíciót elfoglaló társaság sem, hiszen a Google követi az éllovast. Az azonban újdonság, hogy az idei rangsor az első olyan, amelyen két márka szerepel 100 milliárd dollárt meghaladó értékkel. A Google brand az elemzők szerint 107,4 milliárd dollárt ér, ez 15 százalékkal több, mint a tavalyi. A harmadik pozícióban a Coca-Cola található, az üdítőital márka értékét 81,6 milliárd dollárra becsülik, ez mindössze három százalékkal haladja meg a tavalyit.

A rangsor élmezőnyében dominálnak a technológiai cégek, a 10 legértékesebb brand közül öt hozzájuk köthető. A százas toplistán pedig összesen 13 társaság képviseli ezt a szegmenst, az összesített márkaértékük 493,2 milliárd dollár, ami 11,3 százalékkal több a tavalyinál. Az élmezőnyből nem hiányzik a világ legnépszerűbb közösségi szolgáltatása, a Facebook sem, a márka a tanulmány készítői szerint már 14,3 milliárd dollárt ér, ez 86 százalékkal több, mint 2013-ban. Ennek megfelelően nagyot lépett előre a rangsorban a cég, az 52-ről a 29. helyre.

Az Interbrand által összeállított Best Global Brands listán ebben az évben az autóipari cégek közül szerepel a legtöbb, 14, azonban összesített márkaértékük jóval elmarad a technológiai szektor képviselőitől, igaz így is 221,9 milliárd dollár és 14,6 százalékkal több, mint 2013-ban. A legelőkelőbb helyen a Toyota található, a lista 8. pozíciójában 42,4 milliárd dolláros értékkel, ami 20 százalékos fejlődést jelent az egy évvel korábbival összevetve.

Az idei márkarangsor abból a szempontból is különleges, hogy a száz éllovas közé első alkalommal került be kínai cég. Ráadásul szintén egy technológiai vállalatról van szó, a Huawei brand a 94. helyet szerezte meg, 4,3 milliárd dolláros márkaértékkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.