Az Interbrand legújabb felmérése szerint 118,9 milliárd dollárt ér az Apple-márka, 21 százalékkal többet mint egy évvel korábban, ezzel a világ legértékesebb brandjének számít. Az Apple egyébként tavaly is az első helyen végzett ezen a listán, és nem változott a második pozíciót elfoglaló társaság sem, hiszen a Google követi az éllovast. Az azonban újdonság, hogy az idei rangsor az első olyan, amelyen két márka szerepel 100 milliárd dollárt meghaladó értékkel. A Google brand az elemzők szerint 107,4 milliárd dollárt ér, ez 15 százalékkal több, mint a tavalyi. A harmadik pozícióban a Coca-Cola található, az üdítőital márka értékét 81,6 milliárd dollárra becsülik, ez mindössze három százalékkal haladja meg a tavalyit.
A rangsor élmezőnyében dominálnak a technológiai cégek, a 10 legértékesebb brand közül öt hozzájuk köthető. A százas toplistán pedig összesen 13 társaság képviseli ezt a szegmenst, az összesített márkaértékük 493,2 milliárd dollár, ami 11,3 százalékkal több a tavalyinál. Az élmezőnyből nem hiányzik a világ legnépszerűbb közösségi szolgáltatása, a Facebook sem, a márka a tanulmány készítői szerint már 14,3 milliárd dollárt ér, ez 86 százalékkal több, mint 2013-ban. Ennek megfelelően nagyot lépett előre a rangsorban a cég, az 52-ről a 29. helyre.
Az Interbrand által összeállított Best Global Brands listán ebben az évben az autóipari cégek közül szerepel a legtöbb, 14, azonban összesített márkaértékük jóval elmarad a technológiai szektor képviselőitől, igaz így is 221,9 milliárd dollár és 14,6 százalékkal több, mint 2013-ban. A legelőkelőbb helyen a Toyota található, a lista 8. pozíciójában 42,4 milliárd dolláros értékkel, ami 20 százalékos fejlődést jelent az egy évvel korábbival összevetve.
Az idei márkarangsor abból a szempontból is különleges, hogy a száz éllovas közé első alkalommal került be kínai cég. Ráadásul szintén egy technológiai vállalatról van szó, a Huawei brand a 94. helyet szerezte meg, 4,3 milliárd dolláros márkaértékkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.