A helyismeret hiánya, a kulturális különbségek a fő probléma az expressz szállítmányozási piacon jelentős ügyfélkört jelentő kis- és középvállalkozások (kkv) külföldi terjeszkedése során – derül ki a DHL Express és az Economist Intelligence Unit (EIU) kkv-k nemzetközi piacokon való működésével kapcsolatos közös kutatásából. A 12 országra (G7 és BRICM) és 20 iparágra kiterjedő, 480 kkv-t megkérdező tanulmány szerint a szféra többsége arra számít, hogy öt éven belül bevételeik akár 50 százaléka származhat a nemzetközi piacról. A jelentés egyebek között arra is rámutat, hogy a kkv-k még mindig fenntartással kezelik Afrikát, 40 százalékuk pedig semmilyen növekedési lehetőséget nem lát benne. A DHL Express magyar adatai is ezt támasztják alá.
A nemzetközi terjeszkedésben gondolkodó kkv-k számára Kína a legfontosabb. A cég hazai légi küldeményforgalma alapján a kkv-kat reprezentáló értékesítési csatornákon továbbra is a nagyobb nyugat-európai országokba irányul a legtöbb küldemény, Kína pedig a 11. legnépszerűbb célország. Az import forgalomban azonban sokkal jelentősebb az ázsiai országok, elsősorban Kína, Dél Korea, Hong Kong és Tajvan szerepe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.