A beruházások a helyi piac kiszolgálását célozzák ellentétben Mexikóval, ahol főként exportra dolgozik az iparág. Az első háromnegyed évben a mexikói autó-kivitel 8,7 százalékkal 1,95 millió darabra emelkedett. Ezzel szemben a Bloomberg adatai szerint a brazil export 39 százalékkal 262 ezerre mérséklődött szeptember végéig
„Miután az elmúlt évtizedben 40 millió brazíliai emelkedett fel a középosztályba, elég nagy a vásárlóerő, hogy beruházásra csábítsa a külföldi autómárkákat – mondta Luiz Moan a halyi autóipari szövetség elnöke. Ma ugyanis 5,4 brazilra jut egy személyautó, míg Argentínában 3,7 ez az arány.
Emellett a helyi fizetőeszköz, a real gyengesége, valamint az importautók 2012 decemberben 30 százalékra emelt vámja is a helyi üzemek létesítését ösztönzik.
Az elmúlt évben 3,77 millió gépkocsi kelt el a 201 milliós országban, míg 2007-ben még csak 2,46 millió talált gazdára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.