BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas forgalmat hozott az Alibaba akciója

Hatalmas rekordot hozott az idén az Alibaba e-kereskedelmi cég által meghirdetett Szinglik Napja (Singles' Day) akció, kedden összesen 9,36 milliárd dollárért vásároltak az interneten a kínai felhasználók.

Ez jelentős fejlődésnek számít a múlt évi eredményhez képest, tavaly 5,75 milliárd dollárt költöttek el egyetlen nap a neten a távol-keleti ország fogyasztói. Az idén az Alibaba néhány partnerrel együttműködve globális szintre is kiterjesztette az akciót – a kínai posta révén például világszerte 220 országba tudják eljuttatni a weben megvett termékeket -, azonban a vásárlások túlnyomó többsége egyelőre még a kínai netezőkhöz kötődik.
Az egyedülállókat megcélzó akciót első alkalommal 2009-ben hirdették meg, a november 11-i időpontra pedig a négy 1-es miatt (11/11) esett a választás.

Az első Singles'' Day még mindössze 8,16 millió dolláros forgalmat hozott, azonban a múlt évben már nagyobb eseménynek számított az e-kereskedelemben, mint az amerikai Black Friday és Cyber Monday (Fekete Péntek és Kiberhétfő, a Hálaadást követő péntek és hétfő) együttesen. Ez a két nap az Egyesült Államokban hagyományosan a karácsonyi vásárlási szezon elejét jelenti az online értékesítésben, és a múlt évben összesen 4,2 milliárd dolláros forgalmat hoztak a tengerentúli webáruházaknak.

A Szinglik Napja fejlődését mutatja az is, hogy a tavalyi 20 ezer után az idén már mintegy 27 ezer kereskedő vett részt a kezdeményezésben. Az akció ismertségével párhuzamosan alaposan megnőtt a rendelt csomagok száma is, míg a múlt évben valamivel több mint 150 milliót kellett kiszállítani, addig idén már 278 milliót kell majd. A kezdeményezés elképesztő népszerűségét mutatja az is, hogy mindössze 17 percre volt szükség ahhoz, hogy elérjék az egymilliárd dolláros forgalmat.

Az Alibaba működteti többek között a Taobao és Tmall online piactereket, amelyeknek többszázmillió felhasználójuk van Kínában. A cég szeptemberben jelent meg az amerikai tőzsdén, rekordnak számító, 25 milliárd dolláros részvénykibocsátással.

Ha a Szinglik Napjához mérhető növekedést nem is tud felmutatni a kínai e-kereskedelmi piac, a szegmens rendkívül dinamikusan fejlődik. Az AT Kearney becslése szerint az idén 390 milliárd dolláros lehet a szegmens, amely a következő időszakban évente átlagosan 25 százalékkal bővülhet és 2017-re elérheti a 718 milliárd dolláros szintet.

Magyarországon az Internetes Vásárlás Napja számít kiemelkedő eseménynek az e-kereskedelmi piacon. Az akcióban idén közel 500 hazai webáruház vett részt – tudtuk meg Soós Gergelytől, az eseményt szervező Neo Interactive alapító-tulajdonosától. A program hatalmas forgalmat hozott, az érdeklődés nagyságát mutatja, hogy akadt olyan online bolt, ahol a megugró felhasználói szám átmeneti műszaki problémákat is okozott a szerverek leterheltsége miatt. „Egyértelmű sikerként értékelem az idei Internetes Vásárlás Napját, elmondható, hogy a szakma egésze megmozdult. Ami különösen fontos számomra, hogy nagyon sok az olyan e-kereskedő, aki évről-évre visszatérő résztvevője az akciónak, ami azt mutatja, hogy megéri számukra ez a kezdeményezés” - fűzte hozzá Soós Gergely.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.