Ez jelentős fejlődésnek számít a múlt évi eredményhez képest, tavaly 5,75 milliárd dollárt költöttek el egyetlen nap a neten a távol-keleti ország fogyasztói. Az idén az Alibaba néhány partnerrel együttműködve globális szintre is kiterjesztette az akciót – a kínai posta révén például világszerte 220 országba tudják eljuttatni a weben megvett termékeket -, azonban a vásárlások túlnyomó többsége egyelőre még a kínai netezőkhöz kötődik.
Az egyedülállókat megcélzó akciót első alkalommal 2009-ben hirdették meg, a november 11-i időpontra pedig a négy 1-es miatt (11/11) esett a választás.
Az első Singles'' Day még mindössze 8,16 millió dolláros forgalmat hozott, azonban a múlt évben már nagyobb eseménynek számított az e-kereskedelemben, mint az amerikai Black Friday és Cyber Monday (Fekete Péntek és Kiberhétfő, a Hálaadást követő péntek és hétfő) együttesen. Ez a két nap az Egyesült Államokban hagyományosan a karácsonyi vásárlási szezon elejét jelenti az online értékesítésben, és a múlt évben összesen 4,2 milliárd dolláros forgalmat hoztak a tengerentúli webáruházaknak.
A Szinglik Napja fejlődését mutatja az is, hogy a tavalyi 20 ezer után az idén már mintegy 27 ezer kereskedő vett részt a kezdeményezésben. Az akció ismertségével párhuzamosan alaposan megnőtt a rendelt csomagok száma is, míg a múlt évben valamivel több mint 150 milliót kellett kiszállítani, addig idén már 278 milliót kell majd. A kezdeményezés elképesztő népszerűségét mutatja az is, hogy mindössze 17 percre volt szükség ahhoz, hogy elérjék az egymilliárd dolláros forgalmat.
Az Alibaba működteti többek között a Taobao és Tmall online piactereket, amelyeknek többszázmillió felhasználójuk van Kínában. A cég szeptemberben jelent meg az amerikai tőzsdén, rekordnak számító, 25 milliárd dolláros részvénykibocsátással.
Ha a Szinglik Napjához mérhető növekedést nem is tud felmutatni a kínai e-kereskedelmi piac, a szegmens rendkívül dinamikusan fejlődik. Az AT Kearney becslése szerint az idén 390 milliárd dolláros lehet a szegmens, amely a következő időszakban évente átlagosan 25 százalékkal bővülhet és 2017-re elérheti a 718 milliárd dolláros szintet.
Magyarországon az Internetes Vásárlás Napja számít kiemelkedő eseménynek az e-kereskedelmi piacon. Az akcióban idén közel 500 hazai webáruház vett részt – tudtuk meg Soós Gergelytől, az eseményt szervező Neo Interactive alapító-tulajdonosától. A program hatalmas forgalmat hozott, az érdeklődés nagyságát mutatja, hogy akadt olyan online bolt, ahol a megugró felhasználói szám átmeneti műszaki problémákat is okozott a szerverek leterheltsége miatt. „Egyértelmű sikerként értékelem az idei Internetes Vásárlás Napját, elmondható, hogy a szakma egésze megmozdult. Ami különösen fontos számomra, hogy nagyon sok az olyan e-kereskedő, aki évről-évre visszatérő résztvevője az akciónak, ami azt mutatja, hogy megéri számukra ez a kezdeményezés” - fűzte hozzá Soós Gergely.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.