A Központi Statisztikai Hivatal első becslése szerint szeptemberben 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,4 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelem 5,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 7,6 százalékkal emelkedett az értékesített mennyiség.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) ehhez hozzátette, hogy az előző hónapokban kisebb volt a növekedési ütem, szeptemberben viszont az év elejéhez hasonló bővülést mért a KSH. A részleteket szemlélve szembetűnő a kereskedelmi szövetség szerint, hogy az élelmiszervásárlások növekedési üteme csak fele a kiskereskedelem egészének. Az iparcikkek piaca hullámzik, szeptemberben azonban az üzemanyag fogyasztással együtt felfelé húzta a mérleget. A kereskedelmi volumennövekedést a GDP és a reálkeresetek b ővülése segítette, ugyanakkor a szeptemberi megugrásban szerepet játszhatott az iskolakezdéssel kapcsolatos nagyobb költekezés is, valamint az alacsony infláció – állapította meg az OKSZ, amely szerint az év végéig feltehetően az eddigi irányzatoknak megfelelően – kisebb-nagyobb hullámokban – bővülni fog a fogyasztási cikk piac, így éves összesítésben 3 százalék körüli növekedés várható. A GfK piackutató tanulmánya szerint ugyanakkor a vásárlóerő megoszlása továbbra is nagyon egyenlőtlen. A leggazdagabb hazai településen élők a magyar átlag 166,4 százalékából, több mint évi nyolcezer euróból, míg a legelmaradottabb településen lakók az átlag mindössze 29 százalékából, alig 1500 euróból gazdálkodhatnak. Magyarországon a leggazdagabb és a legszegényebb települések listáján nem történt lényegi változás az elmúlt egy évben, de az olló tovább nyílt. Az élen állók és a legelmaradottabbak vásárlóerő-indexe közötti különbség 134 százalékpontról 137-re emelkedett. A lista első öt helyén Telki, Paks, Üröm, Budajenő és Csopak áll. A legkisebb a vásárlóerő Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, az ott élők a 4950 eurós magyar átlag 73,2 százalékából gazdálkodhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.