Elégedetlen a szállodaipar is a 2015-ös költségvetési javaslattal, ugyanis a turisztikai célelőirányzatban mindössze 4,9 milliárd forint szerepel. Ennek a keretnek a megduplázását javasolták a gazdasági tárcának.
„Versenytársaink turisztikai marketing és promóciós költségvetése többszöröse a magyarországinak, így például Ausztria 10-szer nagyobb működési és marketing célú forrással rendelkezik” – közölte a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége. Hozzátették: a szállodák tavaly is csak 50 százalékos kihasználtsággal működtek, jóval több és magasabb költésű vendégre van szüksége az országnak. Szerintük erőteljesebb promócióval, marketinggel kell törekedni a hagyományos európai piacok megtartására és az új, feltörekvő piacok meghódítására.
„Óriási kommunikációs és promóciós verseny van az egyes fogadó országok között, mindez forradalmian változó, új, digitális technikákkal, online foglalási módszerekkel. Európában a kereskedelmet és az építőipart követően a turizmust a 3. legnagyobb ágazatnak tartják, érdemes ezen a hullámon tartósan fennmaradnunk” – vélik. Az NGM szerint a költségvetés turisztikai célelőirányzata most azért csökkent 5 milliárd forint alá, mert a Forma 1 jogdíja jövőre már a Hungaroring Zrt. során szerepel.
Érdemesnek tűnik a turizmusra támogatására többet költeni, hiszen 2014 első három negyedévében az európai turizmus továbbra is lendületes fejlődést mutatott, az Európán belüli és kívüli küldőpiacokról egyaránt nőtt a forgalom. A Tourism Economics az európai beutazások 3,5 százalékos növekedését prognosztizálja 2014-re. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, a IATA adatai szerint a légi közlekedés iránti kereslet növekedése – a sztrájkok és az ebola negatív hatásainak ellenére – folytatódik 2014-ben is. Az Európán kívüli küldőpiacokról érkező vendégforgalom növekedésének egyik motorja továbbra is az amerikai vendégforgalom, az előrejelzések szerint az amerikai kiutazások és ezen belül a tengerentúli utazások 2014-ben elérik vagy meghaladják a korábbi rekordot jelentő 2007. évi szintet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.