Az Amazon negyedik negyedéves eredményei várhatóan elmaradnak az előzetes várakozásoktól, a cég már közölte: nem érte el profitcélját ebben a hónapban. nem is csoda, hiszen a Forbes tudósítása szerint a cég harmadik negyedéves vesztesége 437 millió dollárra emelkedett a tavalyi 41 millióról
Ettől függetlenül a cég még mindig hasít: mintegy 20 százalékos növekedést produkál éves szinten, az intő jelek azonban egyértelműek. A kapkodva bejelentett, majd elfelejtett ötletek (csomagszállító drónok, a Fire telefon bevezetése) biztosan kárt okoznak a vállalat megítélésében, de az igazi bajt nem az Amazon menedzsment jelenti, hanem a változó üzleti környezet.
A felhő alapú, mobileszközökre épülő internetgazdaság kialakulásával az igények azonnali kielégítése számtalan területen válik valósággá. Az Amazonhoz hasonló hagyományos kereskedők igyekeznek aznapi kiszállítással felvenni a versenyt a riválisokkal, csakhogy azoknál maga az üzleti modell épül az instant megoldásokra. A Drizly például annak köszönheti sikerét, hogy az adott területen található italboltokat hálózatba kapcsolja, így az applikációt megnyitó felhasználó egy pillantással felmérheti, honnan rendeljen Bourbont úgy, hogy negyven percen belül a kezében legyen a palack.
Ugyanerre épül az Uber, amely autóvásárlás nélkül hozott létre taxiszolgáltatást. Az utazni vágyók a mobiljukon megnézhetik, mely sofőrök vannak hozzájuk a legközelebb és egyúttal kiszűrhetik azokat, akiket a többi felhasználó negatívan értékelt. Az alkalmazással percek alatt kaphatunk minősített taxit. A kereskedők és szolgáltatók földrajzi alapú összekapcsolására alapozó start-upok nem akarnak az italkereskedelemhez vagy a taxizáshoz érteni; elég, ha egy könnyen használható hálózatba kötik a szolgáltatókat. A piaci rést a nagyobb vállalatok is kihasználják, a Google Express például a nagy áruházláncokkal szövetkezve irányítja az online vásárlókat azokhoz a közeli üzletekhez, amelyek még aznap teljesíteni tudják a rendeléseket.
Az Amazonnak azonban nem csak az a gondja, hogy elég gyors drónokat építsen a kiszállításhoz. Az említett cégek ugyanis egy új, a megosztáson és bérlésen alapuló gazdaságot példáznak. Miközben az Amazon a hagyományos médiahordozók eladásával építette fel magát, addig újabban a Spotifyhoz és a Netflixhez hasonló, a tartalmakat mindössze bérbe adó cégek törnek előre. Az Amazon elkezdte már a "virtuális könyvtárjegyekkel" való kísérletezést, de nagy kérdés, hogyan boldogul majd egy számára teljesen idegen üzleti modellel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.