BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden második kkv pályázna az uniós fejlesztési pénzekért

Minden második cég pályázna európai uniós forrásra – derül ki az Erste Bank októberi felméréséből, amelyet kis­ és középvállalkozások vezetői között végeztek.

A pénzintézet EU Irodájának szakemberei szerint a következő időszakban évente 5000­-6000 cég juthat csaknem 300 milliárd forint vissza nem térítendő támogatáshoz, ami lökést adhat a gazdasági növekedésnek. Számos egyszerűsítés várható a 2007­-2013­-as pályázati időszakhoz képest.

Csökken például a pályázati biztosítékadási kötelezettség, a projektek megvalósításával járó adminisztrációs teher, és lehetővé válik a halasztott önerő finanszírozás.

– Szinte minden típusú fejlesztéshez nyerhető majd támogatás, ezért különösen fontos, hogy minél több hazai cég részt vegyen a pályázatokon. Az Erste Bank éppen ezért egy EU Iroda felállításával is segíti ügyfeleit. Ez a finanszírozási kérdések mellett a fejlesztési ötletekhez illeszkedő támogatási lehetőségek meghatározásban, a pályázatok megírásában, az előminősítésben, a támogatások lehívásában, a projekt zárását követő pénzügyi jelentések elkészítésében is támogatja az ügyfeleket – mondta Trombitás Zoltán, az iroda vezetője.

Az Erste felmérése szerint a megkérdezett cégek 41 százaléka igénybe venné a pályázatíró szolgáltatást, ha az elérhető lenne a bankjánál. Azon vállalatok közül, amelyek írtak már pályázatot vagy tervezik ezt, 53 százalék vesz igénybe külső segítséget (például pályázatíró céget), a többiek házon belül oldják meg a pályázatírást. A kutatás szerint a célok között a legnépszerűbb a telephelyfejlesztés (32 százalék), megelőzve a gép­ és eszközbeszerzést (16 százalék), valamint a humánerőforrás­fejlesztést és munkahely­megtartást (5 százalék).

Magyarországnak 2014 és 2020 között több mint 7000 milliárd forint áll majd rendelkezésre fejlesztési célokra, az összeg 60 százaléka közvetlenül a gazdaság fejlesztését szolgálja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.