A szervezet közleményében hangsúlyozta, hogy június óta jelentősen csökkent a kerozin ára és a GDP világszinten jobban emelkedik a korábban vártnál.
Az IATA előrejelzése szerint 2015-ben a légitársaságok 3,2 százalékos árréssel dolgoznak majd, ez egy utasra vetítve 7,08 dollár nettó profitot jelent, amely több, mint duplája a 2013-as 3,38 dollárnak. A szervezet ugyanakkor figyelmeztet, hogy a 3,2 százalékos árrés továbbra is nagyon alacsony.
Előrejelzésében az IATA 2015-re átlagosan 100 dolláros hordónkénti kerozinárral számol, csak üzemanyagra a társaságok 192 milliárd dollárt költhetnek, ami a kiadások 26 százalékát jelenti. A 2014-es 2,6 százalék helyett a szervezet szerint 2015-ben 3,2 százalékkal bővül majd a világ GDP-je, az utasforgalom pedig 7 százalékkal haladhatja meg a 2014-es szintet.
A legjövedelmezőbbek az észak-amerikai légitársaságok lehetnek 13,2 milliárd dolláros profittal, az európai társaságok teljesítményét a szigorú szabályozás és az infrastruktúra alkalmatlansága hátráltathatja. Hiába az egyik legmagasabb az európai társaságok átlagos töltöttségi mutatója (64,7 százalék), a működési környezet miatt 4 milliárdos nettó profitra lehet számítani ebben a régióban. Az ázsia-óceániai légicégek 5, a közel-keletiek 1,6 milliárd dollár nyereségre tehetnek szert. Utóbbiakkal kapcsolatban az IATA közleményében megjegyezte, hogy a kapacitások folyamatos növelése miatt átlagos töltöttségi mutatójuk az egyik legalacsonyabb, 58,6 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.