Az idén az elmúlt években megszokottnál kissé korábban, már december elején érezni lehetett a forgalmon, hogy közeledik a karácsony – számolt be a tapasztalatokról Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója. A hazai e-kereskedelmi piac meghatározó cégének vezetője szerint ez nem csak nálunk volt így, hanem egész Európában. Ugyanakkor az igazán nagy roham kissé késett, sokan egészen az utolsó pillanatoki kivártak, így még ma és kedden is jelentős számú rendelést várható az online áruházakban.
Az Extreme Digitalnál jelentősen megnövelt kapacitással készültek a karácsonyi rohamra, aki még ma délután egyik rendeli meg az ajándékokat, az ünnepre megkaphatja – mondta el Várkonyi Balázs. A társaság weboldalán minden termék adatlapján van egy számláló is, ami megmutatja, meddig érdemes megrendelni ahhoz, hogy még a karácsonyfa alá kerülhessen.
Az idén egyébként jelentős felfutást tapasztaltak a vállalatnál, várhatóan 50 százalékkal nő majd az online értékesítésük 2013-hoz képest. „Már november végén jelentősen megnőtt az érdeklődők száma a weboldalunkon, egyes napokon 40 százalékkal több látogatónk volt, mint egy évvel ezelőtt. December 1 és 15. között pedig annyi rendelést teljesítettünk, mint tavaly az év utolsó hónapjában összesen” - számolt be az eredményekről Várkonyi Balázs. A karácsonyi időszak jelentőségét mutatja, hogy míg egy átlagos napon 1000-1500 csomagot állítanak össze a cégnél, addig ebben a periódusban ez a szám ötezer körül alakul. Az Extreme Digital vezetője úgy látja, hogy az online értékesítésben idén tapasztalt számottevő bővülés jövőre is tartható lesz, vagy akár még gyorsabb is lehet a fejlődés.
Jelentős forgalmat várnak még a karácsony előtti utolsó napokban is a Játéknet.hu Webáruháznál – közölte Bognár Ákos, a legnagyobb hazai online bolt egyik alapítója és vezetője. A náluk ma kora délutánig megrendelt termékeket nagy valószínűséggel még kedden megkapják a vásárlók. A cég személyes átvételi lehetőséget is biztosít, az üzletük holnap estig nyitva van, így aki ezt a megoldást választja, még akár kedd délután is vásárolhat náluk online. Az idei év kapcsán Bognár Ákos elmondta, hogy a nagy szereplők – mint az eMag, illetve a ClickShop - megjelenése alaposan megmozgatta a piacot, és bár nem számítanak közvetlen riválisnak, közvetve hatással vannak az ő bevételeikre is. Emellett a karácsonyi szezonra a nagy hipermarketláncok is hatalmas akciókkal készültek, ami szintén éreztette hatását az online játékértékesítésnél. Ennek ellenére az idén is számottevő mértékben nő a Játéknet.hu forgalma, a decemberi rendelések száma közel 30 százalékos fejlődést mutat tavalyhoz képest, és jóval meghaladta az 50 ezret. A társaság jövőre külföldi terjeszkedést tervez, 2-3 szomszédos országban nyitnak majd webáruházat, elsőként Romániában.
Rekordbevételt hoz az idei év a hazai webáruházaknak, az eNet adatai szerint akár 266 milliárd forintos forgalmuk is lehet, ami 22,5 százalékkal több a tavalyinál. Ráadásul a cég előrejelzése szerint a gyors fejlődés a következő években is megmarad.
Eredményes akciók
Jelentős sikert hoztak az idén a Black Friday (Fekete Péntek) keretében meghirdetett akciók a webáruházak számára, az internetezők jelentős részét ösztönözték vásárlásra és az eNet becslése szerint csak ezek a kezdeményezések 2,3-2,7 milliárd forintos forgalmat hoztak a cégeknek. A gyors növekedést egyéb tényezők is segítették, így például az, hogy idén is több új, nagy szereplő jelent meg a piacon, amelyek jelentős forgalmat bonyolítottak le. Emellett átalakultak a vásárlási szokások és nőtt az internetes vásárlásba vetett bizalom is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.