BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővül az Euronics hálózat

Az Euronics hálózatot működtető Vöröskő kft. további forgalombővülést vár jövőre, azonban a barkács- és sportáruházak, valamint az IKEA komoly bevételcsökkenéssel szembesülhet.

A bolthálózat és a webáruház forgalmának bővítése érdekében az idei 91,5 millió forint után jövőre 140 milliót fordít informatikai fejlesztésekre az Euronics hálózatot működtető Vöröskő Kft., amelynek központi létszáma egy év alatt 102-ről 130-ra nőtt. A cég webáruházának forgalma a teljes bevétel öt százalékát teszi ki, de Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató azt szeretné, ha ez a szám jövőre meghaladná a 10 százalékot amellett, hogy a bolti eladások növelése is szerepel a tervekben. A Vöröskő 67 saját üzletéből és 14 franchise boltból álló hálózat ugyanis 2015-ben 10-10 saját és franchise egységgel bővül, így több mint száz üzlet felett lesz látható az Euronics felirat.

Az elmúlt öt évben összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel közel 29 ezer négyzetméterre emelkedett a Vöröskő Kft. üzleteinek eladótere. Egy három éve elindított koncepció szerint a megfelelő vásárlóerejű településeken az általános 300-700 négyzetméteres boltokkal szemben 1500-1600 négyzetméteres úgynevezett mega-áruházat nyit a Vöröskő, amely Budapesten hat mega-áruházat és három kisebb üzletet működtet.

A vasárnapi zárvatartási törvény várható hatásával kapcsolatban nem teljesen borúlátó Fajcsi Róbert, mert a 67 saját üzlet közül közel 25 kisebb településen lévő egység eddig sem nyitott ki vasárnap, így remélhető, hogy azok a vevők, akik eddig nagyobb városokba jártak vasárnap bevásárolni, a helyi Euronics boltban fogják megvenni mindazt, amire szükségük van. Az ügyvezető igazgató arra számít, hogy a webáruház forgalma éppen a vasárnapi törvény révén bővülhet, emellett a boltok szombati bevétele jelentősen emelkedik. Emiatt korai lenne a létszámmal kapcsolatos tervekről beszélni, hiszen elképzelhető, hogy a nagyobb egységekben az eddigi 2-3 helyett 4-5 pénztáros munkájára lesz szükség szombaton.

A szabad vasárnap természetesen a kereskedelem egyéb ágazatait sem hagyja érintetlenül. A barkácsáruházakban például hét közben az gépek, csempék, szaniter áruk forgalma jelentős, míg hétvégén jönnek azok, akik a lakásfelszerelési és kertészeti termékek iránt érdeklődnek. Ez utóbbiak forgalomnövekedésére alapozva nemcsak barkácsáruházak, hanem hipermarketek is komoly kertészeti osztályokat hoztak létre az elmúlt években.

A magyarországi hálózatbővítést évek óta halogató IKEA heti látogatóinak ötöde, átlagosan 18-20 ezer ember keresi fel vasárnaponként a két fővárosi áruházat, amelyek közül különösen a budaörsi fogad igen sok vidéki vásárlót vasárnap. Így nagyon valószínű, hogy csökkeni fog a magyar leányvállalat árbevétele, ami miatt félő, hogy az anyacég továbbra sem vág bele az évek óta várt hálózatbővítésbe.

Amíg a hipermarketek vasárnapi forgalma átlagosan a heti bevétel 14,5 százalékát teszi ki, addig a Decathlon sportáruház láncnál 20,5 százalékot. Ezért – mondta el lapunknak Pósfai Gábor ügyvezető igazgató – nem kizárt, hogy létszámleépítésre kényszerül a társaság. Ezt azonban a lehetőségek szerint elkerülnék, mégpedig oly módon, hogy az áruházak átrendezését, az árufeltöltést és leltározást az eddigiekkel szemben nem éjszaka, hanem vasárnap fogják végezni.

Piacbővülés várható

Az 1989-ben alapított Vöröskő Kft. soha nem volt veszteséges, sőt, amint Fajcsi Róbert elmondta, az idei nyereség meghaladja a tavalyi szintet. Emellett a forgalom is rekordot dönt, hiszen amíg a műszakicikk piac 12,28 százalékkal bővült az első tíz hónap alatt, addig a Vöröskő Kft. árbevétele több mint 21 százalékkal bruttó 50 milliárd forintra emelkedett.

Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató szerint az idei műszakicikk forgalom csak a 2008-as szint 85 százalékát érte el, így további növekedés várható a piacon.

Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató szerint az idei műszakicikk forgalom csak a 2008-as szint 85 százalékát érte el, így további növekedés várható a piacon. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.