A bolthálózat és a webáruház forgalmának bővítése érdekében az idei 91,5 millió forint után jövőre 140 milliót fordít informatikai fejlesztésekre az Euronics hálózatot működtető Vöröskő Kft., amelynek központi létszáma egy év alatt 102-ről 130-ra nőtt. A cég webáruházának forgalma a teljes bevétel öt százalékát teszi ki, de Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató azt szeretné, ha ez a szám jövőre meghaladná a 10 százalékot amellett, hogy a bolti eladások növelése is szerepel a tervekben. A Vöröskő 67 saját üzletéből és 14 franchise boltból álló hálózat ugyanis 2015-ben 10-10 saját és franchise egységgel bővül, így több mint száz üzlet felett lesz látható az Euronics felirat.
Az elmúlt öt évben összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel közel 29 ezer négyzetméterre emelkedett a Vöröskő Kft. üzleteinek eladótere. Egy három éve elindított koncepció szerint a megfelelő vásárlóerejű településeken az általános 300-700 négyzetméteres boltokkal szemben 1500-1600 négyzetméteres úgynevezett mega-áruházat nyit a Vöröskő, amely Budapesten hat mega-áruházat és három kisebb üzletet működtet.
A vasárnapi zárvatartási törvény várható hatásával kapcsolatban nem teljesen borúlátó Fajcsi Róbert, mert a 67 saját üzlet közül közel 25 kisebb településen lévő egység eddig sem nyitott ki vasárnap, így remélhető, hogy azok a vevők, akik eddig nagyobb városokba jártak vasárnap bevásárolni, a helyi Euronics boltban fogják megvenni mindazt, amire szükségük van. Az ügyvezető igazgató arra számít, hogy a webáruház forgalma éppen a vasárnapi törvény révén bővülhet, emellett a boltok szombati bevétele jelentősen emelkedik. Emiatt korai lenne a létszámmal kapcsolatos tervekről beszélni, hiszen elképzelhető, hogy a nagyobb egységekben az eddigi 2-3 helyett 4-5 pénztáros munkájára lesz szükség szombaton.
A szabad vasárnap természetesen a kereskedelem egyéb ágazatait sem hagyja érintetlenül. A barkácsáruházakban például hét közben az gépek, csempék, szaniter áruk forgalma jelentős, míg hétvégén jönnek azok, akik a lakásfelszerelési és kertészeti termékek iránt érdeklődnek. Ez utóbbiak forgalomnövekedésére alapozva nemcsak barkácsáruházak, hanem hipermarketek is komoly kertészeti osztályokat hoztak létre az elmúlt években.
A magyarországi hálózatbővítést évek óta halogató IKEA heti látogatóinak ötöde, átlagosan 18-20 ezer ember keresi fel vasárnaponként a két fővárosi áruházat, amelyek közül különösen a budaörsi fogad igen sok vidéki vásárlót vasárnap. Így nagyon valószínű, hogy csökkeni fog a magyar leányvállalat árbevétele, ami miatt félő, hogy az anyacég továbbra sem vág bele az évek óta várt hálózatbővítésbe.
Amíg a hipermarketek vasárnapi forgalma átlagosan a heti bevétel 14,5 százalékát teszi ki, addig a Decathlon sportáruház láncnál 20,5 százalékot. Ezért – mondta el lapunknak Pósfai Gábor ügyvezető igazgató – nem kizárt, hogy létszámleépítésre kényszerül a társaság. Ezt azonban a lehetőségek szerint elkerülnék, mégpedig oly módon, hogy az áruházak átrendezését, az árufeltöltést és leltározást az eddigiekkel szemben nem éjszaka, hanem vasárnap fogják végezni.
Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató szerint az idei műszakicikk forgalom csak a 2008-as szint 85 százalékát érte el, így további növekedés várható a piacon.
Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató szerint az idei műszakicikk forgalom csak a 2008-as szint 85 százalékát érte el, így további növekedés várható a piacon. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.