Kevés az ennyire sikeres frissítés, ami még egy laikusnak is feltűnik. A Focus komolyan átalakult, de generációváltásról szó sincs. Megkapta a legújabb márkaarculathoz illeszkedő frontkialakítást, kecsesebb a fara, új, 1,5-ös benzines és dízel motorcsalád debütált a típusban, és itt a fejlett SYNC 2-es multimédiás fejegység.
A Ford komolyan vette az utastér zajszigetelésének javítását. A kellemetlen hangokat oly mértékben sikerült a kabinon kívül tartani, hogy jelenleg a Focus számít méretosztálya legcsendesebbjének. Vastagabb oldalablakokat, kárpitokat használtak, hangelnyelő anyagot helyeztek a csomagtérajtó köré, átdolgozták a szellőzőrendszert, a külső tükrök rögzítését, a kerékjárati ívek burkolatát. A jobb vezethetőség érdekében javítottak a futómű geometriáján is, az alsó lengőkar gumibakja például 20 százalékkal merevebb, mint a korábbi. Az új kanyarban kisebb holtjátékot enged meg. Az első perselyek immár kiszélesedő peremmel készülnek, amik rásimulnak a kerékagyra, valamint a futómű bekötési pontjaira, ami mérsékli a csatlakozó elemek mozgását.
Az új kompakt Fordot direktebb kormányzás, jobb kanyartulajdonságok jellemzik, s ez utóbbi nem ment a komfort rovására. A sofőr pontosabb visszajelzésekkel terelheti autóját. Az új, már a megcsúszás előtt közbeavatkozó elektronikus menetstabilizáló remekül működik. A kényelmet és a biztonságot tovább fokozza az adaptív tempomat (210 000 forint), a városi koccanásgátló (75 000), az új parkolóasszisztens (110 000–120 000), az intelligens bi-xenon fényszóró (285 000–315 000), valamint a holttérfigyelő rendszer (160 000–225 000 Ft).
A menetpróbán az új 1,5-ösök közül a 182 lóerős EcoBoost benzinest próbáltuk. Utóbbi az 1,6-os turbósokat váltja, és 150 vagy 182 lóerővel érhető el. A combosabb aggregát maximális forgatónyomatéka 240 Nm – ugyanennyi a 150-esé is, viszont 4000 helyett itt 5000-es fordulatszámig aknázható ki az erőfolyam. Az integrált kipufogócsonknak hála a blokk gyorsabban eléri üzemi hőfokát, ami jótékony hatással van a fogyasztásra és a nyomatékleadásra. Az új EcoBoost a turbófeltöltésen kívül nagy nyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős, független változó szelepvezérléssel is rendelkezik. A gyakorlatban 1600-as fordulattól jól terhelhető az 1,5-ös, 1800 környékén pedig már határozottan húz, az állórajtos 100-as futamot 8,7 másodperc alatt teljesíti, végsebessége 224 km/óra. A hatgangos váltó precíz darab, felárért pedig a közeljövőben automatikus szerkezettel is választható.
A fülke mérete nem, viszont a középkonzol drasztikusan átalakult. Röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy a SYNC 2-es fejegység (225 000–270 000 Ft) megjelenésével kevesebb gomb, nagyobb képernyő és könnyedebb áttekinthetőség jellemzi a pultot. A multimédiás fejegység négy főmenüje között (telefon, navigáció, rádió, szellőzés) könnyű kiigazodni. A mobil vezeték nélküli csatlakoztatása gyors, a navigáció jobban leolvasható, vannak sávinformációs utasítások, s akár osztott képernyős megjelenítés is beállítható.
A Focus az elmúlt évek értékesítési adatait vizsgálva a világ legkeresettebb típusa, a folytatásra minden esélye megvan a frissített modellnek is.
Ajtó élvédelem
Zseniálisan egyszerű, de hatékony a Focus ajtóélvédő megoldása. A rendszer lényege, hogy kiszálláskor egy műanyag él bújik elő az ajtó mögül, ami megakadályozza, hogy rányitás esetén sérüljön a fényezés. Utóbbi nemcsak az első, hanem a hátsó ajtókhoz is dukál. Becsukásnál a műanyag burkolat villámgyorsan a panel mögé süllyed – követendő, olcsó és hatékony megoldás!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.