„A nagy hal megeszi a kicsit mondták régen, most úgy mondanám, hogy a gyorsabb eszi meg a lassabbat. Egyszóval változni kell” – mondta Ács Balázs, a szigetelő anyagokat gyártó Masterplast társtulajdonos cégvezetője a cégét érintő gazdasági kihívásokkal kapcsolatban. Kiemelte: az elmúlt 4-5 évben elég volt, hogy gyártanak és értékesítenek, ez jelenleg már kevés, a vevő nem egy szigetelőanyagot, hanem szolgáltatást szeretne. A hazai helyzettel kapcsolatban bizakodó a cégvezető, szerinte az idén elinduló új uniós pályázatokkal, amelyeknél az energiahatékonyság fókuszban marad, viszonylag jó évnek néz elébe a társaság. „Az a friss hír, hogy bezár a magyar BauMax azonban nem jó jel a hazai építőipar helyzetéről” – tette hozzá. Továbbá elmondta: a rezsicsökkentés a józan ész ellen megy, szerinte az energia-megtakarítás irányába kellene inkább lépéseket tenni. A cég külpiacaival kapcsolatban elmondta, rosszul érinti a céget az ukrajnai konfliktus, mivel Lemberg megyében egy kulcsra kész gyáruk van, azonban nem tudják elindítani a gyártást, jegelik a beruházást.
Majoros Béla, a járműipari beszállító Csaba Metál Zrt. vezérigazgatója a cég kilátásaival kapcsolatban elmondta: cégük egyik profilja, az alumíniumalkatrész-gyártás terén abban a szerencsés helyzetben van, hogy a következő 5-6 évre pontosan tudják, mit fognak gyártanai, 2017-ben induló projektjeik is vannak. Az acélszerkezet-gyártás terén viszont jó, ha három hónapra előre látnak. „Összességben arra számítok, hogy a gépjárműipar töretlenül fejlődik, a válságnak már nem érezzük hátrányát, a kilátások rendkívül pozitívak” - mondta. Februárban újabb gyártócsarnokot adnak át, 50-60 dolgozót fognak emiatt hamarosan felvenni. A cég szinte mindegyik fejlesztéséhez kapott uniós forrásokat, a társaság jövője részben attól is függ, hogy milyen pályázatokat tudnak majd igénybe venni. Amire szerinte szükség lenne, az a kiszámítható gazdasági háttér, vagyis, hogy mennyi adót, hogyan kell fizetni. „Emellett a kiszámítható bankrendszernek is borzasztóan tudnék örülni” – mondta.
A vezetési tanácsadási cég, az AAM Consulting vezérigazgatója, Kornai Gábor cégével kapcsolatban elmondta: a válság miatt a munkatársaik körében jelentős leépítést kellett végrehajtaniuk, és a külpiacra kellett nyitniuk. Az eddig fő külpiaci célpont, a Balkán mellett tavaly már megjelentek Luxemburgban, valamint a karibi térségben, Afrikában is szereztek megrendeléseket. Emellett Azerbajdzsán, Vietnám felé is terjeszkednek. „Jó lenne, ha a magyar piaci jelenlétet ismét növelni tudnánk, ebben a tekintetben az uniós pályázatoktól sokat várunk mi is” – mondta. Emellett Kornai Gábor nagyon optimistán várja a külgazdasági diplomaták kihelyezését is, mivel saját tapasztalatai azt mutatják, hogy erősebb külgazdasági lobbira lenne szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.