BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint 3 milliós bírságot szabott ki a GVH egy vállalkozásra

A CL Brokers Group Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos sajtóhirdetéseivel, a jogsértés elkövetéséért 3 millió 291 ezer forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a versenyhatóság kedden az MTI-vel.

A GVH megállapította, hogy a 2013. november 4. és 2014. április 11. között közzétett hirdetésekből nem derült ki egyértelműen, hogy a vállalkozás fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozik, és a kínált konstrukcióban nem nyújt kölcsönt.

A reklámok nem adtak egyértelmű információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, például arról, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak, s a fogyasztó nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz és így a megszerezni kívánt dologhoz.

A tájékoztatás szerint a CL Brokers az igényelhető összegek, az időtartamok, a havi részletek, valamint a THM megjelenítésével azt a látszatot keltette a reklámokban, hogy a fogyasztó azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizet vissza.

A közlemény kiemeli: a hirdetésekkel megcélzott fogyasztók jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a pénzügyi intézmények banki, pénzügyi szolgáltatásaiból nem részesülnek, valamint a jövedelmük és az életkoruk alapján kiszorulnak a banki hitelezés köréből. Ezek a fogyasztók az átlagosnál kiszolgáltatottabb, sérülékenyebb helyzetben vannak, így különösen érzékenyen reagálnak a hitelezéssel kapcsolatos lehetőségeket felvázoló reklámokra.

A versenyhatóság megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását. Az elmúlt években több versenytanácsi - és ezek alapján bírósági - döntés született a fogyasztói csoportok népszerűsítéséről. Ezek a többi között egybehangzóan kimondják, hogy a reklámoknak ki kell térniük e sajátos vásárlási társulás lényeges elemeire és sajátosságaira, hiszen a reklám akkor felel meg a hiteles és pontos tájékoztatásnak, ha abból megismerhető a konstrukció egyedisége.

A GVH korábban már többször felhívta a figyelmet arra, hogy 2014. január elsejétől nem lehet új fogyasztói csoportot létrehozni, azóta legfeljebb a kieső tagok helyébe lehet újakat felvenni.

A fogyasztói csoport tagjai együtt takarékoskodnak autóra,
lakásra, és ha együtt van egy eszköz ára, akkor azt megvásárolják,
és kisorsolják a tagok között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.