BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Januárban is több lakást adtak el a hazai piacon

Januárban sem lassult a növekedés a lakásingatlan-piacon. A tavalyihoz képest 9 ezernél is több adásvétellel indult a 2015-ös év, ami másfélszeres forgalmat jelent és a válság utáni legerősebb adat. Ha ez a tempó megmaradna, az idei év 140 ezer szerződéssel zárulna, pedig tavaly már az is örömet okozott az ingatlanközvetítők között, hogy az éves tranzakciószám átlépte a százezres határt. Ennek révén csökkentek az értékesítési idők, miközben javult az eladók alkupozíciója, főként a fővárosban.

A Duna House adatai szerint januárban a keleti országrészben 128 ezer, nyugaton 139 ezer forintos négyzetméteráron vették a paneleket, amelyek átlagára Pesten 202, Budán 238 ezer forint volt. A téglaépítésű lakásokért Kelet-Magyarországon 155, a Dunától nyugatra 173 ezer forintot fizettek négyzetméterenként, míg a főváros pesti oldalán 223 ezret (a Belvárosban 346 ezer volt az átlag), Budán pedig kereken 360 ezer forintot. Kiemelkedően gyors volt a pesti panelek eladási ideje, mivel az átlag januári eladások esetében mindössze 53 nap volt.

A fővárosi panelek eladóinak az eredetileg elképzelt árat nem kellett csökkenteni, hogy felkeltse az érdeklődők figyelmét. A vásárlók is csupán átlag 3 százalékot tudtak alkudni az árból. Vidéken sem volt magas ez a két adat, hiszen 2 százalékos árcsökkentést követően 4 százalékos alkura volt lehetőség. A vevői alku ismét a családi házak esetében volt a legmagasabb, Budapesten átlagosan 9, vidéken 10 százalékot tudtak a vásárlók faragni még az árból.

A budapesti vevők fele befektetési céllal, átlagosan 15,5 millió forintért vásárolt. Az első lakásukat vásárlók a piac negyedét tették ki, ők valamivel 10 millió fölött költöttek. Vidéken is a befektetőké aránya volt a legnagyobb, 27 százalék és 11,3 millió körüli összegért vásároltak, átlagosan 65 négyzetméteres lakásokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.