Az ugrásszerű növekedés oka egy nagyobb állami nyomtatótender megnyerése volt, de enélkül is a piaci átlagnál kétszer több lézernyomtatót értékesített a Xerox Magyarországon. A marketing vezető 2015-ben arra számít, hogy nőni fog az állami megrendelések száma, mivel a költségvetési intézmények a nyomtató beszerzésekre lehívható keretösszeg mindössze 39 százalékát használták eddig fel, és tavaly jellemzően halasztódtak a tenderek.
A Xerox Magyarország teljes tavalyi árbevétele 7,5 milliárd forintot tett ki, ami nagyjából megfelel a 2013-asnak – mondta. Az árbevétel 70 százalékát adták a technológiai tételek, az eszközök, kellékanyagok értékesítése, míg 30 százaléka a nyomtatók kezeléséhez kapcsolódó szolgáltatásokból származott.
Kitért arra, hogy a teljes magyar lézernyomtató-piac 2012-től kezdett el újból növekedni a válság után, 2014-ben érte el 2009-es, 60 millió dolláros szintet.
A Xerox részesedése a teljes magyarországi A4-es formátumú lézernyomtató piac eladásaiból 6,3 százalék volt tavaly, míg az értékesítési árbevételből 8,3 százalékkal részesedett.
Udvardi Gábor a trendekről szólva elmondta: folytatódott a használt berendezések és a nem eredeti kellékanyagok térnyerése, egyes felmérések szerint minden második értékesített gép használt, az eladott kellékanyagok 45 százaléka utángyártott volt tavaly.
Hangsúlyozta: a Xeroxnál a dokumentumkezelési piacon a szolgáltatási szegmensben látják a jövőt.
Kitért arra is, hogy a fő célcsoport, a kis- és középvállalkozások 30 százaléka tervez informatikai beruházást Magyarországon egy felmérés szerint, 23 százalékuk váltana a legújabb Xerox nyomtatókban is elérhető felhőalapú szolgáltatásra, kétharmaduk viszont várhatóan nem vált felhőre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.