BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Uniós forrásokból rekord összeg jut országmarketingre

Soha nem látott mértékű összegből reklámozhatja magát 2016-ban és 2017-ben Magyarország, ugyanis uniós forrásokból 8,5 milliárd forintot fordíthat országmarketingre – tudta meg a Világgazdaság. Ezt főleg külpiaci kommunikációra fogja felhasználni a Magyar Turizmus (MT) Zrt., így jó esély van arra, hogy Budapestet, a Balatont, a magyarországi konferencia- és egészségturizmus lehetőségeket bemutató kisfilmek, reklámok fussanak a világ vezető tévécsatornáin is. Eddig hasonló nagyságrendű uniós forráshoz Csehország jutott hozzá, ez meg is látszott a rivális eredményein. A turisztikai marketingcég tegnap be is mutatta a nyilvánosságnak az ezúttal már 3 éves marketingstratégiáját a Budapesti Vásárközpontban 20 ezer négyzetméteren 258 kiállítóval megnyílt Utazás 2015 nemzetközi idegenforgalmi szakkiállításon. A márkakommunikáció központi üzenete továbbra is a „Magyarország felülmúlja a várakozásokat” szlogen lesz. A három fő termék az egészség-, az üzleti és a kulturális turizmus lesz, a stratégiai piacok közé pedig a hagyományos német, osztrák, brit és orosz mellett az Arab-öböl menti országok tartoznak. A visszaeső orosz piac miatt még nagyobb jelentősége lesz a nemzetközi turizmusban a kínaiaknak, amit jól mutat, hogy a kínai holdújév ünnepe miatti munkaszüneti héten például több mint 5 millióan látogattak külföldre, leginkább vásárlás céljából.

Bár tavaly 9,5 millió vendég 24,2 millió vendégéjszakát töltött el az országban és minden régió forgalma bővült, azért bőven akad tennivaló. „Az esős idő miatt a külföldi és a belföldi vendégek is elmaradtak sok helyről. Több nyaralóövezetben a külföldi vendégek az időre hivatkozva elutalták a foglalás lemondásáért járó összeget és el sem jöttek a Balatonra” – fogalmazott Fekete Tamás, a Balatoni Regionális TDM Szövetség alelnöke.

Ahol nem csak a nyári főszezonban próbáltak vendégeket csalni a Balaton partjára, ott viszont kimondottan jó eredménnyel zárhattak a vállalkozók. Ez az irány lehet szerinte a kitörési pont 2015-ben is. A balatoni települések közös standot állítottak a kiállításon, amit ezúttal már nem az MT Zrt. segítségével, hanem önerőből finanszíroztak. Tavaly tíz standot még a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Kiállítás és Rendezvény Kft. építhetett, miután megnyerte a MT Zrt. által kiírt közbeszerzést nettó 32,8 millió forintos ajánlattal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.