Az elmúlt évek talán legjobban várt Apple rendezvénye volt a tegnapi San Francisco-i sajtótájékoztató, amelyen a társaság okosórája játszotta a főszerepet. A felfokozott érdeklődés érthető, hiszen az iPad 2010-es bemutatása óta nem jelent meg új készülékkategóriában a cég. Már lehetett hallani olyan hangokat is, hogy jelentősen csökkent a vállalat innovációs készsége. Az új Apple Watch-ok ugyan várhatóan nem hoznak forradalmi változást a piacra, azonban a bemutatásuk jól jelzi, hogy a vállalat még mindig a prémium kategóriát képviseli, és nem veszítette el azt a tehetségét sem, hogy divatot teremtsen.
A három árkategóriában érkező almás okosórák közül a legolcsóbb Sport verzió is 349 dollárba kerül az Egyesült Államokban, az alapmodellt ezer dollárért lehet majd megvenni, míg a 18 karátos aranyból készülő Edition egyértelműen a tehetős felhasználók játékszere lesz. Persze ezek még csak az alapárak, az eszközt megvásárlók számos óraszíj közül is választhatnak, amelyek tovább emelik a költségeket.
Azt már korábban valószínűsítette a piac, hogy az Apple Watch lesz a vállalat legnagyobb nyereségtartalmú készüléke, egyes becslések szerint az alapmodell vételára az előállítási költségnek akár az ötszöröse is lehet. Az előzetes várakozások szerint az iPhone tulajdonosok 5-10 százaléka vásárol majd az Apple Watch-ból, ami így is több tízmilliós értékesítést jelenthet, komoly nyereséget biztosítva ezzel a vállalatnak.
Az új készülék képességeiben hozza, amit egy prémium kategóriás okosórától elvárnak, a beépített szenzoroknak köszönhetően sportoláshoz is kitűnően használható, de a telefonnal összehangolva természetesen a beérkező üzenetekről is tájékoztatja használóját, és támogatja az Apple Pay mobilfizetési megoldást is. A cégtől nem meglepő módon, csak iOS-t használó készülékekkel működik együtt, androidos, illetve windows-os telefonokkal nem. Az eszköz használhatóságát nagy mértékben meghatározza majd, milyen alkalmazások készülnek rá. Az biztos, hogy a fejlesztőknek bőven volt idejük felkészülni, hiszen már hónapja dolgozhatnak a készülékkel.
Az Apple hagyományosan jó abban, hogy egy-egy új eszközét divatossá tegye, és valószínűleg ezzel próbálkoznak majd az áprilisban a boltokba kerülő Watch esetében is. Ugyanakkor egyáltalán nem lesz könnyű helyzetben a cég, ugyanis jelentős számú komoly riválissal kell számolnia. Az Apple már az iPhone 6 bemutatásakor beharangozta az óra érkezését, így a versenytársaknak volt idejük felkészülni. A múlt héten Barcelonában a Huawei és az LG is olyan okosórákat mutatott be, amelyek a prémium szegmensbe tartoznak.
Az LG Watch Urbane ránézésre is vonzó készülék lett, a kombinálható szíjakkal, illetve fémpánttal pedig mindenki az ízlésének megfelelő kiegészítővel szerelheti fel a kerek okosórát. Az LG két új eszközt is bemutatott Barcelonában, melyek közül a Watch Urbane LTE az első olyan okosóra a világon, amely 4G kapcsolódási lehetőséget kínál. A készülék azon túl, hogy alkalmas hívások lebonyolítására adatokat is képes fogadni anélkül, hogy okostelefonhoz csatlakozna. Az NFC képességnek köszönhetően pedig az LG Watch Urbane LTE alkalmas lehet mobilfizetések lebonyolítására és akár az okosautókkal is összekapcsolódhat.
A luxusórákat idéző Watch Urbane ugyanakkor első pillantásra kissé nagynak, nehézkesnek tűnik, így kérdéses, hogy mennyire lesz majd kényelmes a mindennapokban. Könnyedebb viseletnek lehet a Huawei Watch, a klasszikus formatervezésű, kerek okosóra főbb paramétereiben megegyezik a Watch Urbane-nel, érdekessége, hogy vízálló képernyőjét karcálló, zafír kristály lencse borítja. Az óra kijelzője érzékeny a kesztyűs és a nedves kéz érintésére is.
De nem csak a Barcelonában újdonságokat bemutató cégekkel kell számolnia az Apple-nek, hanem az okosórák szegmensében már több éves tapasztalatokkal rendelkező Samsunggal is, illetve a Motorola megvásárlását követően ezen a területen is gyorsan fejlődő Lenovo-val, valamint az óraüzletben eléggé tapasztaltnak számító Swatch-al is. A szektor elemzésével foglalkozó Smartwatch Group adatai szerint tavaly a Samsung adta el a legtöbb okosórát a világon, 1,2 milliót, ami negyedével haladta meg az egy évvel korábbit. A második legnagyobb gyártó a Pebble volt, 700 ezres forgalommal, igaz az amerikai cég megduplázta értékesítését. Világszerte összesen 6,8 millió ilyen eszközt adtak el a múlt évben, ami 82 százalékos bővülést jelentett 2013-hoz képest.
Pebble rekord a Kickstarteren
Tegnap délutánra már 17 millió dollár fölötti összeget adtak össze az internetezők a Kickstarteren a Pebble új okosórája, a Time sorozatgyártásának elindítására. Ez hatalmas rekordot jelent az online közösségi finanszírozás történetében, az eddigi csúcsot egy különleges minihűtő tartotta, amely 13,3 millió dollárt tudott összeszedni. A Pebble Time színes e-papír kijelzővel készül, ami nem csak a megjelenítés minőségét változtatja meg, de lényegesen megnöveli az üzemidőt is, a Kickstarteren közzétett információk szerint akár hét napig is bírhatja töltés nélkül az új készülék. Emellett megújul a naptár funkció is, így a fontos tennivalókra is figyelmezteti majd használóját az eszköz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.