A helyzet azonban alapvetően megváltozott március elején, amikor az Európai Tanács egy ettől jelentősen eltérő elképzelést fogadott el. Ennek alapján a szolgáltatóknak csak egy bizonyos forgalmi határig kellene ingyenessé tenné az Európai Unión belüli barangolást, ha ezt a keretet az előfizetők kimerítették, akkor felszámolhatnának roamingdíjat. Igaz, ez a tarifa legfeljebb annyi lehet, amennyit a mobilcégek is fizetnek azért, hogy más távközlési vállalatok hálózatát használják. Ebben a konstrukcióban ugyan teljesen nem szűnnének meg a külföldi mobilhasználat extraköltségei, azonban a forgalmi keret nagyságától függően – amelyet később határoznának meg – jelentősen csökkenhetnek. Az elképzelés ugyanakkor több évet hagyna a mobilszolgáltatóknak a felkészülésre, ugyanis csak 2018 közepén kellene az Európai Bizottságnak újra mérlegelnie a roamingdíjak teljes eltörlésének szükségességét.
A külföldi mobilhasználat szabályozásával 2007-ben kezdtek komolyabban foglalkozni az EU-ban, az ársapkák – maximális tarifák – bevezetésével a hívásoknál, az SMS-eknél, míg a kiskereskedelmi adatroaming esetében 2012-ben határoztak meg először ilyen felső értéket – mondta el Kajzinger Ervin, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nemzetközi és stratégiai igazgató az NMHH által szervezett múlt heti háttérbeszélgetésen.
Ha az Európai Tanács javaslata valósul meg, akkor a jelenlegi helyzet szerint a külföldi hívásokért percenként legfeljebb 20 forint extradíjat kellene fizetni és ennyibe kerülne egy megabájtnyi adatforgalom is, ha valaki átlépte a megadott forgalmi keretet. Ha az EB elképzelése nyerne, és teljesen megszüntetnék a roamingdíjakat, akkor a szolgáltatók arra kényszerülnének, hogy a magasabb költségű külföldi hívások okozta veszteséget máshol beszedett bevételekkel ellensúlyozzák, így valószínűleg emelkedne a helyi hívások díja – tette hozzá Kajzinger Ervin.
Az ilyen helyzetek elkerülésére született meg 2012-ben az a szabályozás az Európai Unióban, ami előírta a mobilcégeknek automatikus pénzügyi vagy adatforgalmi korlát alkalmazását az előfizetőknél.
A beállított korlát nyolcvan százalékának elérésekor a szolgáltató tájékoztató szöveges üzenetet küld, majd amikor a fogyasztó eléri a 100 százalékos szintet, és nem jelzi egyértelműen, hogy tovább kívánja használni az adatroamingot, a szolgáltatás megszakad.
Az ilyen helyzetek elkerülésére született meg 2012-ben az a szabályozás az Európai Unióban, ami előírta a mobilcégeknek automatikus pénzügyi vagy adatforgalmi korlát alkalmazását az előfizetőknél.
A beállított korlát nyolcvan százalékának elérésekor a szolgáltató tájékoztató szöveges üzenetet küld, majd amikor a fogyasztó eléri a 100 százalékos szintet, és nem jelzi egyértelműen, hogy tovább kívánja használni az adatroamingot, a szolgáltatás megszakad. Az elmúlt években fokozatosan csökkentek az alkalmazható maximális díjak -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.