BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezt keresik az online vásárló magyarok

A magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2,8 millió fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 ezer fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32, illetve 12 százalékos volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjuk, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni - derül ki a Gemius kutatásából.

A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak a Gemius felmérése szerint. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.

2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest.

Egy átlagos bevásárlókosár értéke a gyakori vásárlók közt egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben.

A válaszadók 58 százaléka nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.