BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekorddal zárt tavaly az utasforgalmi egyenleg

A gyenge forintnak is köszönhetően rekorddal, 880 milliárd forintos többlettel zárt 2014-ben az utasforgalmi egyenleg. A többlet 15 százalékkal haladja meg a 2013-as teljesítményt, akkor 762 milliárdos pozitívummal zárt a turisztikai iparág. Pedig nem spóroltak a magyarok, hiszen összesen 579 milliárd forintot költöttek külföldi utazásokra, míg 2013-ban 506 milliárd forintot. A külföldiek magyarországi költése azonban ennél jobban emelkedett: összesen 1460 milliárd forintot hagytak nálunk, ez 2013-ban 1268 milliárd forint volt.

Mivel a német a legfontosabb küldőpiacunk, ezért ők is költenek nálunk a legtöbbet a többnapos utak során: összesen közel 200 milliárd forintot, az amúgy pedig csak a nyolcadik legtöbb vendégéjszakát nálunk töltő amerikaiak pedig a második helyen állnak 107 milliárd forinttal. A dobogóra még az osztrákok férnek fel 58 milliárd forinttal, igaz, hogy az egynapos utak során viszont sokkal többet költenek. Míg egy finn turista közel 31 ezer forintot költ egy nap alatt, addig egy amerikai 25 ezer forintot. A németek 14 ezer forintot szánnak Magyraországra naponta, míg az osztrákok csak 10 ezeret. Még a költekezőnek ismert angolok is csak napi 21 ezer forinttól szabadulnak meg.

A magyarok belföldi költésére azonban a jövőben negatívan hathat, hogy januárban csak 2,2 milliárd forintot töltöttek fel a SZÉP-kártyára, ez 8 százalékos csökkenés a 2014 januári 2,4 milliárd forinthoz képest. A legnépszerűbb vendéglátás zsebbe 1,6 milliárd forintot tettek a munkavállalók, ez is 6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, de a szálláshely zsebbe csak 350 millió forint került, ami 10 százalékos zuhanás. A jelenlegi költéseken ez még nem látszik, hiszen januárban 4,2 milliárd forintot fizettek ki SZÉP-kártyával, ami 300 millió forinttal több, mint 2014 januárban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.