Budapest főpolgármestere felkérte a BKK vezérigazgatóját, hogy vizsgálja meg, milyen realitása van a budapesti tömegközlekedésben a környezetbarát hidrogéncellás üzemmód bevezetésének. Tarlós az ASEM (Asia-Europe Meeting) kormányzók és polgármesterek számára rendezett bangkoki konferenciáján hallgatta meg a fukuokai polgármester Soichiro Takashima előadását, amelyen a helyi politikus arról számolt be, hogy városában mennyire bevált ez a technológia – írja a lap.
A káros anyag kibocsátás visszaszorítása iránt elkötelezett japán városban teszteli majd egyébként a Toyota 2016-ban sorozatgyártásra tervezett busztípusát. A Toyota élen jár a technológia fejlesztésében: tavaly mutatta be Mira nevű üzemanyagcellás személyautóját. Az első hidrogénhajtású szériamodell már a kereskedésekben van.
Az Index a magyarországi alkalmazhatóság kapcsán egy szakblogot idézve azt írja: 2003 eleje óta Európa több nagyvárosában is teszteltek hidrogénnel meghajtott városi autóbuszokat. Ezekről kiderült, hogy megbízhatóan működnek, fogyasztásuk viszont magas: 210-28kg/100km hidrogént igényeltek, ami 66-93liter/100km gázolajfogyasztásnak, a dízelbuszok átlagfogyasztásának a duplája. Csak Hamburgban nem állították le a programot.
A hidrogénhajtású buszok elterjedését az is akadályozza, hogy beszerzési áruk 3-4-szerese a normál dízelbuszokénak, ráadásul működtetésükhöz egy alternatív hidrogénkutak kellenek.
A BKV a hidrogénhajtás helyett egyelőre inkább a gázüzemű és a hibrid technológiák bevezetésével próbálkozik, valamint fejleszti a troliflottáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.