Jól halad a Főgáz Zrt. országos ügyfélszolgálatának kiépítése – a társaságtól kapott válaszok szerint. A fejlesztésre azért van szükség, mert a cég csak ezt követően kaphatja meg a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivataltól (MEKH) az engedélyt az ország egész területén történő, lakossági egyetemes szolgáltatáshoz. A tervek szerint a cég április 1-jén kezdi meg a tevékenységét állami, nonprofit gázközmű-cégként. A hivatalos közlések szerint a Főgáz azért lesz olcsóbb a többi egyetemes szolgáltatónál, mert kevesebbe fog kerülni tevékenysége egészének a rendszere. Az engedély megszerzése érdekében a fentin túl nincs más teendője, ugyanis az országos feladat ellátásához már minden más feltétel biztosított a jelenlegi működése alapján is.
A társaság a megnyitandó új egységek számáról csak annyit közölt a Világgazdasággal, hogy minden olyan helyen lesz ügyfélszolgálati irodája, fiókirodája és panaszpontja, ahol azt a jogszabály előírják. A jogszabályok alapján azonban adható némi becslés. A közműszolgáltatásról szóló rendelet 2013-as módosításának eleget téve abban az évben az áram- és gázszolgáltatók együtt mintegy 200 új egységet állítottak lakossági ügyfelei szolgálatába. Ennek kevesebb mint a fele juthatott a gázcégekre. A Tigáz hálózata például lapunk korábbi cikke szerint 48 új ügyfélszolgálati irodával és 84 panaszfelvételi ügyfélszolgálati ponttal bővült, ennyivel tehát áprilistól a Főgáznak is rendelkeznie kell a Tigáz területén. Igaz, ez nem jelent ennyi nyitást, mert a Főgáz már akkor megjelent a Tigáz területén, amikor átvette az EMFESZ azon ügyfeleit átvette, amelyek a itt voltak találhatóak.
Ténylegesen új egységeket azonban nem, vagy alig kell beüzemelnie. A 2013-as rendeletmódosítás ugyanis lehetővé tette, hogy az új irodákat és pontokat a szolgáltatók közösen, vagy (adott feltételek szerinti) harmadik féllel együtt üzemeltessék, jelentősen csökkentve a várható kiadás-növekedésüket. E harmadik fél már akkor is jellemzően a Magyar Posta volt, a Főgáz jelen terjeszkedése esetén pedig már kizárólag az. Most tehát a gázszolgáltatónak csak be kell társulnia a postahivatalokba a többi szolgáltató mellé, a dolgozókat ki kell képeztetnie.
A Magyar Postának azonos áron kell felkínálnia a szolgáltatását a Főgáznak, mint a vele jelenleg is együttműködő szolgáltatóknak, csak így maradhat diszkrimináció mentes, illetve – állami vállalat lévén – így kerülheti el, alacsonyabb ára miatt ne tűnjön úgy, hogy bújtatott állami támogatást ad. Ha viszont szabályosan jár el, akkor állami szolgáltatónak nem lesz olcsóbb a vele közös ügyfélszolgálata, mint a többi egyetemesnek. Kérdés, mennyire lesznek leterheltek a postahivatalok. Bár a mostani felállás a postai sárga csekkes befizetés postai befizetést támogatja, a csekk feladható máshol is, a pénz pedig neten is utalható. Ekkor esetleg nem lesznek kellően kihasználva a postahivatalok. Egyelőre számolni lehet a másik véglettel, azaz azzal is, hogy a túl nagy látogatottság miatt éppen a postai szolgáltatásokra nem lesz kapacitás. A postai alkalmazott egyébként aligha buzdíthat egy nála megjelenő, nem főgázos, gázhasználót a Főgázhoz való átpártolásra, hiszen ezzel a nem főgázos megbízója érdekeit sértené.
Az előkészületekre vonatkozó kérdésre a Főgáz azt válaszolta, hogy a postával való együttműködés megkezdődött, a tárgyalások folyamatban vannak és a főbb sarokpontokban megállapodás történt. A munkatársak kiválasztása és az oktatások is tartanak. Ám mivel a különböző irodatípusokban eltérő ügyintézést kell biztosítani, a képzés időtartama eszerint eltérő. Az országos szolgáltatás megkezdésére minden ügyfélszolgálati ponton lesz megfelelően képzett ügyintéző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.