BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ügyfélszolgálat a postából

A Főgáz már megállapodott a Magyar Postával az országos egyetemes szolgáltatói engedélyéhez szükséges ügyfélszolgálati rendszer főbb sarokpontjairól. A postásokat is elkezdték kiképezni az új feladatra. Az állami tulajdonú posta azonban ezért a szolgáltatásért ugyanolyan árat kérhet a Főgáztól, mint a többi szolgáltatótól, különben diszkriminál

Jól halad a Főgáz Zrt. országos ügyfélszolgálatának kiépítése – a társaságtól kapott válaszok szerint. A fejlesztésre azért van szükség, mert a cég csak ezt követően kaphatja meg a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivataltól (MEKH) az engedélyt az ország egész területén történő, lakossági egyetemes szolgáltatáshoz. A tervek szerint a cég április 1-jén kezdi meg a tevékenységét állami, nonprofit gázközmű-cégként. A hivatalos közlések szerint a Főgáz azért lesz olcsóbb a többi egyetemes szolgáltatónál, mert kevesebbe fog kerülni tevékenysége egészének a rendszere. Az engedély megszerzése érdekében a fentin túl nincs más teendője, ugyanis az országos feladat ellátásához már minden más feltétel biztosított a jelenlegi működése alapján is.

A társaság a megnyitandó új egységek számáról csak annyit közölt a Világgazdasággal, hogy minden olyan helyen lesz ügyfélszolgálati irodája, fiókirodája és panaszpontja, ahol azt a jogszabály előírják. A jogszabályok alapján azonban adható némi becslés. A közműszolgáltatásról szóló rendelet 2013-as módosításának eleget téve abban az évben az áram- és gázszolgáltatók együtt mintegy 200 új egységet állítottak lakossági ügyfelei szolgálatába. Ennek kevesebb mint a fele juthatott a gázcégekre. A Tigáz hálózata például lapunk korábbi cikke szerint 48 új ügyfélszolgálati irodával és 84 panaszfelvételi ügyfélszolgálati ponttal bővült, ennyivel tehát áprilistól a Főgáznak is rendelkeznie kell a Tigáz területén. Igaz, ez nem jelent ennyi nyitást, mert a Főgáz már akkor megjelent a Tigáz területén, amikor átvette az EMFESZ azon ügyfeleit átvette, amelyek a itt voltak találhatóak.

Ténylegesen új egységeket azonban nem, vagy alig kell beüzemelnie. A 2013-as rendeletmódosítás ugyanis lehetővé tette, hogy az új irodákat és pontokat a szolgáltatók közösen, vagy (adott feltételek szerinti) harmadik féllel együtt üzemeltessék, jelentősen csökkentve a várható kiadás-növekedésüket. E harmadik fél már akkor is jellemzően a Magyar Posta volt, a Főgáz jelen terjeszkedése esetén pedig már kizárólag az. Most tehát a gázszolgáltatónak csak be kell társulnia a postahivatalokba a többi szolgáltató mellé, a dolgozókat ki kell képeztetnie.

A Magyar Postának azonos áron kell felkínálnia a szolgáltatását a Főgáznak, mint a vele jelenleg is együttműködő szolgáltatóknak, csak így maradhat diszkrimináció mentes, illetve – állami vállalat lévén – így kerülheti el, alacsonyabb ára miatt ne tűnjön úgy, hogy bújtatott állami támogatást ad. Ha viszont szabályosan jár el, akkor állami szolgáltatónak nem lesz olcsóbb a vele közös ügyfélszolgálata, mint a többi egyetemesnek. Kérdés, mennyire lesznek leterheltek a postahivatalok. Bár a mostani felállás a postai sárga csekkes befizetés postai befizetést támogatja, a csekk feladható máshol is, a pénz pedig neten is utalható. Ekkor esetleg nem lesznek kellően kihasználva a postahivatalok. Egyelőre számolni lehet a másik véglettel, azaz azzal is, hogy a túl nagy látogatottság miatt éppen a postai szolgáltatásokra nem lesz kapacitás. A postai alkalmazott egyébként aligha buzdíthat egy nála megjelenő, nem főgázos, gázhasználót a Főgázhoz való átpártolásra, hiszen ezzel a nem főgázos megbízója érdekeit sértené.

Az előkészületekre vonatkozó kérdésre a Főgáz azt válaszolta, hogy a postával való együttműködés megkezdődött, a tárgyalások folyamatban vannak és a főbb sarokpontokban megállapodás történt. A munkatársak kiválasztása és az oktatások is tartanak. Ám mivel a különböző irodatípusokban eltérő ügyintézést kell biztosítani, a képzés időtartama eszerint eltérő. Az országos szolgáltatás megkezdésére minden ügyfélszolgálati ponton lesz megfelelően képzett ügyintéző.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.