BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adóterhek: hullámpapírral olcsóbb lesz a csomagolás

CSOMAGOLÁS Április 20-ig kell az első negyedévről szóló környezetvédelmi termékdíjas bevallásokat benyújtaniuk az adóhatóság részére a fizetésre kötelezett vállalkozásoknak. A 2015. január 1-jén hatályba lépett módosítások jelentősen növelték a nagy csomagolás-felhasználó vállalkozások terheit, ám a változások nem egyformán érintik a cégeket.  „Összességében a gazdasági szereplőknek a környezetvédelmi termékdíjak jelentette terhek emelkedésével kell számolnia 2015-ben. Ezzel szemben több pozitív tényező is árnyalja a képet. Ezek közül a legfontosabb, hogy a csomagolószerek esetén idén tovább erősödött a környezetbarát megoldások pozitív megkülönböztetése” - hangsúlyozta Sigray Mária, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

A környezetbarát papír – jellemzően hullámkarton - csomagolószerek után fizetendő környezetvédelmi termékdíj összege már 2014-ben is csupán 20 forint volt kilogrammonként, amelyet a jogalkotó 2015. január 1-jei hatállyal tovább csökkentett, 19 forintra. Ezzel szemben a műanyag csomagolószerek termékdíjának összege a tavalyi 42-ről 57 forint/kilogrammra nőtt idén év elejétől. „Mindez azt jelenti, hogy a hullámkarton csomagolást használó, vagy annak használatára áttérő vállalkozások a környezetvédelmi termékdíj összegének akár kétharmadát is megtakaríthatják a papír csomagolóanyagokat sújtó termékdíj alacsonyabb kilogrammonkénti díjtételeinek köszönhetően” – fejtette ki Sigray Mária.

Ma már az Európában forgalomba kerülő termékek mintegy 75 százalékát másodnyersanyagból készült, száz százalékban újrahasznosítható környezetbarát hullámkarton dobozokba csomagolják A gyártók eközben maguk is kiveszik a részüket a csomagolóanyagok újrahasznosításából. A Rondo-nál előállított csomagolóanyagoknak mintegy 70 százaléka készül a termelésbe visszaforgatott másodnyersanyagból.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.