Idén is folytatódik a Budapest Airport utasforgalmának bővülése, legalábbis a HungaroControl 2015 első negyedévében a budapesti le- és felszálló forgalomban több, mint 5 százalékos növekedést mért, ez közel 20 ezer gépet jelent. Az utasok száma egyelőre nem ismert, de tavaly márciusban 662 ezer érkező és induló utas vette igénybe a terminálokat, ezt biztosan meghaladja az idei adat.
Ez annak is köszönhető, hogy a magyar légtér vonzóbb lett a légitársaságok számára, mert a HungaroControl eltörölte az útvonalakat, a belépő gépek a légitársaságok által előre meghatározott és engedélyeztetett, csak az eddiginél rövidebb, egyenesebb útvonalakon közlekedhetnek. Március ráadásul a téli menetrendi időszak utolsó hónapja, a nyári menetrend pedig az eddiginél jóval több új járatot és az eddiginél is nagyobb forgalmat ígér.
Lassan Sármelléken is beindul az élet, holnaptól felszállnak a hévízi Mutsch Ungarn Reisen szervezésében már másfél évtizede több német nagyvárost Sármellékkel összekötő charterjáratok, amelyek sora idén svájci, zürichi járatokkal is kiegészül. A Lufthansa és az osztrák InterSky gépein kívül a már szintén hagyományosnak számító drezdai, erfurti és lipcsei charterek ugyancsak közlekednek idén.
Újdonság idén a Balaton melléki repülőtér kínálatában a Green Travel által először indítandó törökországi charter. Tavaly 33 ezer utas fordult meg a sármelléki repülőtéren. Az oroszországi helyzet miatt idén lassabb forgalomnövekedésre számítanak, de így is legalább 36 ezer utast várnak. Az Utair felfüggesztette valamennyi járatát a Balaton melléki repülőtérre, de az év második felében már várhatóak charterek Oroszországból.
Debrecenben azonban lassan, de biztosan növekszik a forgalom. Gulyás Péter, a reptér forgalmi igazgatója szerint idén az első negyedévben már elérték a 30 ezer utast, amely rekordnak számít az előző évek első negyedéves statisztikáihoz képest. Tavaly 150 ezer utassal zártak. Debrecen és London között minden nap közlekednek járatok, míg Eindhovenbe heti kétszer repül a Wizz Air. Az elmúlt években a charterjáratok száma is évről évre egyre több lett. Idén már török, görög, egyiptomi, német és bolgár célpontokat is választhatnak az utasok.
A pécs-pogányi reptér viszont nem talált magára, tavaly csak ezerháromszáz felszállást regisztráltak és egyelőre nem is várható korai javulás, mert repülőtér a legismertebb repülőgép-típusokat nem tudja fogadni. Ellenben a Pécstől mindössze 100 kilométerre lévő eszéki reptér lesz a székhelye egy új horvát légitársaságnak, a Sea Air-nek, amely május közepétől Münchenbe, Frankfurtba és Bécsbe repül. Az osztrák főváros repterének mostanában gondjai vannak, februárban is 4 százalékkal csökkent az utasok száma, ami még így is 1,3 millió utast jelent. Főleg az átszálló utasból lett kevesebb az orosz-ukrán válság kirobbanása óta. Egész évre nézve pedig már annak is örülnének Bécsben, ha legalább a stagnálást el tudnák érni.
Sztrájkoltak a franciák
Tegnap is sztrájkoltak a légiforgalmi irányítók Franciaországban: a járatok felét a francia légiforgalmi felügyelet (DGAC) kérésére előzetesen törölték a légitársaságok. A munkabeszüntetés szerdán kezdődött, akkor a dolgozók 36 százaléka csatlakozott hozzá, és a DGAC szóvivője szerint csütörtök reggel is még elég jelentős volt a sztrájk hatása, a párizsi Roissy, a nizzai, a toulouse-i, a nantes-i és a bordeaux-i repülőtereken 30-50 perces késéseket okozott az induló járatoknál. Az Air France francia légitársaság a járatainak hetven százalékát törölte, több Párizs-Budapest járat sem indult el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.