A Népszabadság kormányzati forrásai szerint az M4-es támogatási szerződésének felmondásáról a hét közepén született döntés a Lázár János vezette Miniszterelnökségen. A kivitelezői szerződések semmissé tétele eldöntött kérdés.
A Miniszterelnökségen informálisan meg is erősítették a lapnak, hogy a kartellgyanúba keveredett útépítőkkel szerződést bontanak. Arra hivatkoznak, hogy az építkezésre nincs pénz, de a lépés időpontja még kérdéses.
Az a hivatkozás, hogy az Európai Unió kartellezés miatt nem támogatja a magyarországi fejlesztést, nem áll meg. Sophie Dupin de Saint Cyr, az Európai Bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa ugyanis a 444-nek úgy fogalmazott: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg." Vagyis a bizottság cáfolja, amit Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára közölt arról, hogy egy informális beszélgetésen kartellgyanút fogalmaztak volna meg.
A Népszabadság kérdésére pénteken az Európai Bizottság egyik illetékese megerősítette: a magyar kormány 2013 végén kért uniós finanszírozást az M4-es autópályához. A bizottság kifogásokat fogalmazott meg, többek között a magas árak miatt, mire Budapest visszavonta a kérést.
Mindez már azt is sajátos megvilágításba helyezi, hogy a Miniszterelnökség néhány napja leállíttatta a sztráda építését, és vizsgálatot rendelt el kartellgyanú miatt. A lap azt írja, sokak szerint ez csak ürügy: valójában Simicska Lajossal és cégével, a Közgéppel van baj.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.