Nagyon ráérzett a crossover témára a Nissan. A Qashqai és Juke modellekkel már jó ideje tarol a piacon, ahogy az „egyterű” Note sem megy rosszul. A hagyományos személyautók terén viszont már jó ideje elvesztették a fonalat, úgyhogy a Pulsart mindenki felfokozott kíváncsisággal várta.
Az új Pulsar kifejezetten az európai piac számára, Barcelonában készül. A formatervvel kapcsolatban ezúttal biztosra mentek a Nissannál, ezért a közönségkedvenc Qashqai stílusjegyeit applikálták rá. Több kevesebb sikerrel – bizonyos szögekből nézve modern és lendületes autó benyomását kelti, más perspektívából viszont furcsák a karosszéria arányai. Miközben ugyanis a 2,7 méteres tengelytávolsága az egyik leghosszabb a kategóriában, viszonylag rövidnek és magasnak számít a Pulsar. Ennek köszönhetően viszont tágas az autó, nem túlzás azt állítani, hogy a második sorban a kompaktok legtágasabbika a Pulsar. Persze a csomagtartó mérete így nem gigászi, de azért a 385 liter sem karcsú, amelyet a 60:40 osztású támlák ledöntésével lehet bővíteni.
A műszerfalat semleges, letisztult formák alkotják, a minőségérzet átlagos. Viszont könnyen áttekinthető és már a Visia alapkivitel is tartalmaz minden fontosabb tételt, beleértve a manuális légkondit, a tempomatot, az elektromos ablakemelőket, az elektromosan állítható visszapillantó tükröket, a fedélzeti számítógépet, az MP3-kompatibilis, CD-s audiorendszert 4 hangszóróval, Bluetooth telefonkihangosítással. A legmagasabb, Tekna szinthez pedig az Aktív Biztonsági Pajzs gyűjtőnéven emlegetett modern vezetéstámogató rendszer (holttérfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés, vészfékezési asszisztens, mozgótárgyérzékelés), az érintőképernyős, okostelefonnal párosítva internetkapcsolatra is alkalmas NissanConnect navigációs és multimédiás egység, valamint a 360 fokos parkolókamera, és LED-es fényszóró is jár.
A Pulsar motorpalettája nem állítja komoly dilemma elé a vásárlót: pillanatnyilag csak az 1.2 DIG-T (115 LE) turbós benzines és az 1.5 dCi (110 LE) turbódízel közül lehet választani, bár rövidesen érkezik a 190 lovas 1.6 DIG-T. Az indítógomb megnyomása után a hűvösebb reggeleken kissé lármásan kel életre az 1,5-ös gázolajos, de üzemmelegen visszafogottan dörmög, részterheléskor pedig halkan duruzsol a motor. Viszont alapjárat közelében nem szereti a terhelést és lefulladásra hajlamos, úgyhogy érdemes a szokottnál picit nagyobb gázadással indulni. Eleinte kissé bágyadt, de ahhoz alacsony fordulaton is van elég ereje, hogy kényelmes stílusban vezetve, korai felkapcsolásokkal tartsuk a forgalom ritmusát. 1500-tól kezd erőteljesebben húzni, és az előzési rugalmasság is rendben van, ám ekkor sem érezni igazán fürgének a Pulsart. A dinamikát a pontosan kapcsolható, hatfokozatú sebességváltó hosszúra nyújtott áttételezése fogja vissza: városban elég az első négyet használni, mivel az ötödik fokozat nagyjából 80 km/órától jó, sztrádatempónál pedig hatodikban picivel 2500 alatti a fordulatszám. Úgyhogy autópályán csendben, kényelmesen és takarékosan utazhatunk, városban pedig a széria start-stop rendszer mérsékli a fogyasztást. Az általunk mért 5,3 literes átlag nem rossz, bár elmarad a 3,6 l/100 km-es gyári értéktől.
Amúgy jól vezethető a Pulsar, elektromos szervokormánya közvetlen és pontos, bár a hosszanti útbordák kissé megvezetik a topmodell 17 colos alufelnijeire szerelt 205/50-es kerekeket. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések sincsenek feleslegesen túlfeszítve: az úthibák többségét ügyesen átlépi, miközben a kanyarokat átlagos oldaldőléssel és jóindulatú alulkormányzottsággal veszi az autó.
A nagyvonalú alapfelszereltség tükrében csábító a Pulsar 1.2 DIG-T Visia 4 390 000 forintos indulóára. Valószínűleg ez lesz a népszerűbb, mert az 1,5-ös dízel 650 ezerrel drágább. A középső, Acenta kivitel (plusz 600 ezer forint) pedig azért lehet ideális, mert sok tételt feláras csomagokban lehet összecsemegézni hozzá – az 1.5 dCi Tekna ugyanis már 6 540 000 forintba kerül.
Hatásvadászat
A japán márka hivatalos gyári tuningcége egyelőre tanulmányautóként mutatta be a Pulsar Nismo változatát. Látványosan merész az aerodinamikailag optimalizált külső: a diffúzorbetéttel és az öblös, középen kivezetett dupla kipufogócsővel spékelt hátsó lökhárító, a küszöbök, a tetőspoiler, a kerékjáratok szélesítése és a 235/35 R19-es abroncsok. A belsőbe Recaro sportülések, háromküllős kormány, egyedi műszeregység és alupedálok kerültek. A Nismo mérnökei a felfüggesztést, a fékrendszert és a kormányművet is megpiszkálták, a motort illetően viszont hallgatásba burkolóztak. Persze nagyon nem foghatunk mellé, ha az 1,6 literes turbós benzinest képzeljük bele, hiszen a Juke Nismóban is ez található, kétlépcsős tuninggal: az alap 200 lóerőt és 250 Nm-t, míg a durvább RS verzió 218 lóerőt és 280 Nm-t tud.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.