BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kilencmilliós büntetést ért a Henkel reklámja

Kilencmillióra büntette a GVH a Henkelt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte meg a Henkel Magyarország Kft. összehasonlító reklámját, mert az reklámfilmjében nem tárgyilagosan hasonlította össze a Pur Gold mosogatószert a Jar Platinum mosogatószerrel. A jogsértés elkövetéséért 9 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH megállapította, hogy a Henkel 2014. július 7. és augusztus 10. között sugárzott televíziós reklámjában a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két összehasonlított mosogatószer közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit: a tesztelés elemeit, a tisztítóhatás jellemzőit.

A hirdetésben megjelenő felirat ugyan utalt a keményítőfoltok oldására példaként, az elhangzottak és a képi megjelenítés azonban az általános szennyeződések tisztításának hatékonyságát közvetítette, és a reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold termék tisztítóhatása minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé - áll a GVH indoklásában.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a reklámfilm összhatását tekintve kiterjesztő utalást tett a különbségre, hiszen az általános hatékonyságra engedett következtetni, azaz többet, mást, jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak.

A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő reklámfilm a fogyasztók széles körét érte el, illetve hogy a Henkelt az elmúlt öt évben egyszer már elmarasztalták a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.