A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte meg a Henkel Magyarország Kft. összehasonlító reklámját, mert az reklámfilmjében nem tárgyilagosan hasonlította össze a Pur Gold mosogatószert a Jar Platinum mosogatószerrel. A jogsértés elkövetéséért 9 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH megállapította, hogy a Henkel 2014. július 7. és augusztus 10. között sugárzott televíziós reklámjában a fogyasztók nem kaptak objektív képet a két összehasonlított mosogatószer közti különbségről, ugyanis nem tárták fel előttük az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit: a tesztelés elemeit, a tisztítóhatás jellemzőit.
A hirdetésben megjelenő felirat ugyan utalt a keményítőfoltok oldására példaként, az elhangzottak és a képi megjelenítés azonban az általános szennyeződések tisztításának hatékonyságát közvetítette, és a reklám összhatásában azt üzente a fogyasztóknak, hogy a Pur Gold termék tisztítóhatása minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinumé - áll a GVH indoklásában.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a reklámfilm összhatását tekintve kiterjesztő utalást tett a különbségre, hiszen az általános hatékonyságra engedett következtetni, azaz többet, mást, jobb eredményeket és nagyobb eltérést mutatott be a két termék között, mint amit a reklámállítások igazolására szánt teszteredmények alátámasztottak.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő reklámfilm a fogyasztók széles körét érte el, illetve hogy a Henkelt az elmúlt öt évben egyszer már elmarasztalták a fogyasztókat érintő jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.