Több éves költségcsökkentő intézkedések után a német kereskedelmi konszern, a Metro csoport beruházási és terjeszkedési terveket dédelget. A beruházások közé cégfelvásárlások is tartoznak, amelyek értéke elérheti a 2 milliárd eurót évente – jelentette be Olaf Koch vezérigazgató, aki szerint a cégcsoport egy nagy átalakítás derekánál tart.
A Metro, Európa negyedik legnagyobb kereskedelmi csoportja mintegy 2200 áruházzal rendelkezik 30 országban, amelynek árbevétele az elmúlt októbertől az idei március végéig terjedő fél év alatt 1,1 százalékkal 32,677 milliárd euróra csökkent az előző azonos időszakhoz képest. A nettó profit pedig 242 millió euróról 62 millióra esett, de a vezérigazgató kijelentette, hogy az idei első három hónapot már a csoport szilárd pénzügyi helyzete jellemzi.
A Metro Group az elmúlt években egyebek között úgy csökkentette az adósságát a 2010-es 8 milliárd euróról 4,7 milliárdra, hogy eladta a Real kiskereskedelmi lánca jó részét, a bevételt pedig adósságtörlesztésre fordította.
– Súlyos válságban voltunk 2012-ben, de megtaláltuk a kivezető utat – jelentette ki a három éve kinevezett vezérigazgató, hozzátéve, amíg korábban a termékeket próbálták rátukmálni a vevőkre, ma a vásárlókat inkább megtartani való vagyontárgynak látják, akiket megfelelő színvonalú szolgáltatásokkal kell a csoporthoz kötni.
A hónap elején a Metro csoport részesedést vásárolt az amerikai központú Culinary Agent online szolgáltatóból, amely segíti az üzlettulajdonosokat a rátermett vendéglátó ipari dolgozók megtalálásában. Állítólag ez a leggyorsabban növekvő platform ebben az ágazatban és a Metro arra készül, hogy segítse európai piacra lépését, hogy szélesítse a kapcsolatait a vendéglátóiparral, mint komoly vásárlói réteggel.
A Metro Cash and Carry áruházak ugyanis már 2004-ben nagy erővel fordultak az úgynevezett ho-re-ca (hotel, restaurant, catering) szegmens felé, miután érezhetően csökkent a viszonteladó kereskedők vásárlása a Metro C+C áruházakban. Mindez egyrészt amiatt történt, hogy a hipermarketek elterjedésével jelentősen csökkent a kisebb élelmiszerboltok száma, másrészt egyre több élelmiszerboltos vállalkozás csatlakozik a különféle beszerzési társulásokhoz.
Emellett Olaf Koch arra készül, hogy – akár felvásárlások révén – Metro két év múlva megjelenjen Afrika és Ázsia egyes országaiban, emellett a csoport erősíteni akarja jelenlétét Oroszországban is. A felvásárlásoktól azt várja a cégvezetés, hogy növekedjen az eredményesség a csoporton belül. Ezért ebben az évben 1,4 milliárd eurót szánnak a csoport fejlesztésére, később pedig akár évi kétmilliárd euróra is nőhet ez az összeg.
– A beruházási keretet a meglévő üzlethálózat felújítása mellett többek között az e-kereskedelemben fogjuk felhasználni, hiszen az online kereskedelem mára komoly támaszává vált mind a Media-Saturn, mind a Metro hálózatnak – jelentette ki Mark Frese, a cég pénzügyi vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.