Többféle kártalanítás is járhat a légitársaságok utasainak késés vagy járattörlés esetére, amely a távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet - mondta el az M1 hírcsatorna hétfői műsorában a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európai Fogyasztói Központjának vezetője.
Kriesch Attila közölte: járattörlés esetén a légitársaságnak többféle szolgáltatást kell felajánlania, ez lehet átfoglalás egy másik járatra vagy a jegyár visszatérítése. Ha az elutazás mellett döntenek, a légitársaságnak a lehető legközelebbi időpontra kell átfoglalást biztosítania. Emellett, ha a repülőtéren kell éjszakáznia az utasoknak, akkor szállást kell felajánlania a légitársaságnak, és ésszerű arányban étkezést a várakozás idejére - mondta.
Járattörléskor és három óránál hosszabb késéseknél az utasok kártalanításra jogosultak, ami távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet, kivéve, ha a késést rendkívüli körülmény okozta, például időjárási esemény.
Járatkésés esetén két óra elteltével már gondoskodnia kell a légitársaságnak étkezésről vagy frissítőkről, a jegyár visszakérésére csak öt óra elteltével van mód.
A csomagok elvesztését haladéktalanul be kell jelenteni, de legkésőbb 7 napon belül, mert hét napon túl az utas elveszti minden igényét a légitársasággal szemben. Ha a csomag károsodik vagy hiányos, nagyjából 1300 euró az az értékhatár, ameddig a légitársaság felelősséggel tartozik érte - ismertette.
Közlése szerint az utasok az EU-n belül másik tagállami céggel szemben felmerülő fogyasztói panaszokkal az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.