BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csomagautomatákkal árasztják el az országot

Ugrásszerűen megnő a jövő év végéig a magyarországi csomagautomaták száma a Világgazdaságnak nyilatkozó szolgáltatók tervei szerint. A Webox többszáz ilyen berendezést telepít, a FoxPost a magánszemélyek közötti használtcikk- kereskedelemben is segítene, a Magyar Posta pedig növelné az elérhető szolgáltatások számát.

A jelenlegi 80-ról 300-ra növelné a csomagautomatái számát a jövő év végéig a Webox – tudtuk meg Ivády Istvántól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A cég ma már Budapest mellett valamennyi nagyobb hazai városban működtet ilyen terminált, de a kitűzött mennyiséggel az összes, tízezer fősnél nagyobb települést le tudják majd fedni.

Azt ugyanakkor, hogy milyen ütemezéssel telepítik majd az automatákat az üzleti környezet, illetve a megállapodások határozzák meg – tette hozzá Ivády István. A cég tavaly szeptemberben indította el szolgáltatását, és az online vásárlásban csúcsidőszaknak számító november-decemberi időszakot követően kisebb visszaesés volt, azonban az elmúlt hónapokban újra folyamatosan bővült a megoldást igénybe vevők száma. A Webox tapasztalatai szerint a legtöbb csomagot a hét közepe táján veszik fel a fogyasztók ezekből a berendezésekből.

Évente ötven új csomagautomatát helyezne üzembe a FoxPost Zrt., a társaság jelenleg 51 ilyen berendezést működtet – közölte érdeklődésünkre Bengyel Ádám, a vállalat vezérigazgatója. A tavaly októberben alapított cég idén márciusban indította el a próbaüzemet és április eleje óta működik a szolgáltatása. „Bevásárlóközpontokban és plázákban vannak ott az automatáink, kizárólag beltéren. Az 51-ből 28 Budapesten és környékén, míg a fennmaradók vidéken találhatók” – közölte a cégvezető. A FoxPost egyik specialitása, hogy nem szervezett ki semmilyen tevékenységet, saját járművekkel, munkatársakkal és raktárral dolgozik. A céget öt magyar vállalkozó alapította és a további fejlődéshez kockázati tőkét vontak be, a 2 és 3 millió euró közötti összeget két alap, a Perion és a Finext adta a vállalkozásnak.

A FoxPost a webáruházakban vásárolt termékek, illetve a közelmúltban indult Róka klubnak köszönhetően már a magánszemélyek közötti használtcikk-kereskedelemben (C2C) eladott-vett áruk átvételében is segítséget nyújt. Sőt, idén szeptemberben elindítanak egy olyan C2C szolgáltatást is, amelynek keretében Magyarországon a legegyszerűbb lesz majd a csomagküldés. A vállalat távlati tervei között szerepel, hogy megteremtsék annak lehetőségét, hogy élelmiszert is át lehessen venni a csomagautomatáknál.

Bővíti az alapszolgáltatás mellett kínált lehetőségeket a Webox is, így például az online és mobilfizetési rendszert fejlesztő Barionnal néhány héten belül indul az együttműködés, amelynek keretében a társaság csomagautomatáit választó webáruházak kedvezményes bankkártyás fizetési megoldást kapnak a másik cégtől.

„Most nagyjából 150 webáruház a partnerünk, de ez a szám hetente néhánnyal nő. A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a fogyasztók, akik kipróbálták a csomagautomatát kedvelték ezt a lehetőséget, ugyanakkor komoly kihívást jelent, hogy megismertessük a vásárlókkal ezt a megoldást” - vázolta a helyzetet a Webox vezetője. A cég termináljai kizárólag szabadtéren találhatók, így bármikor fel lehet azokból venni a megrendelt termékeket.

A Magyar Posta Zrt. a nemzetközi trendeket követve 2014 tavaszán a hazai futárcégek közül elsőként állított üzembe csomagautomatákat a forgalmas budapesti csomópontokon és a nagyobb vidéki városokban. A cég jelenleg 47 ilyen berendezést működtet, de tervezik a hálózat további bővítését is – tájékoztatta lapunkat a Magyar Posta.

A vállalat a fejlesztések során nemcsak a darabszámok növelésére koncentrál, hanem elsősorban arra, hogy egyre több szolgáltatás legyen elérhető a csomagautomatákon keresztül. A Magyar Posta berendezéseinek forgalma folyamatosan nő, köszönhetően annak, hogy egyrészt a webáruházak egyre nagyobb hányadában elérhető a szolgáltatás, valamint egyre többen ismerik a lehetőséget a vásárlók közül is. A cég közlése szeirnt havonta 20-25 százalékkal bővül a csomagautomatára címzett csomagok mennyisége, és a növekedés tartósnak tűnik.

Rekordot hozott 2014

A múlt évben rekordmennyiségű, 13,5 millió csomagot szállított a Magyar Posta, ami 15 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest. A vállalat csaknem 20 százalékkal növelte tavaly a szerződött partnerek számát az online áruházak körében, míg az internetes kereskedelemből származó csomagok számánál közel 60 százalékos volt a fejlődés. A társaság 1800, webes értékesítést végző céggel áll szerződéses viszonyban, de ezek közül egyelőre nem mindegyik végezte el a csomagautomatás kézbesítési mód igénybe vételéhez szükséges fejlesztéseket. Az informatikai fejlesztések folyamatosak, amihez a vállalat is igyekszik segítséget adni.


-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.