BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jóval több halálos baleset volt idén a magyar utakon

Több baleset volt az idei első negyedévben, mint tavaly ilyenkor, a halálos balesetek száma kiugróan nagyot nőtt.

2015 I. negyedévében közútjainkon 3122 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, 3,1 százalékkal több, mint a megelőző év I. negyedévében - közölte a KSH. E balesetek során a járművezetők 2014 I. negyedévéhez képest többször szegték meg a közlekedési szabályokat, a sebességet 15 százalékkal több esetben nem megfelelően választották meg, valamint az irányváltoztatás szabályait 7,3 százalékkal több esetben nem tartották be. A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 0,1, a könnyű sérüléssel járóké pedig 3,9 százalékkal nőtt. A halálos kimenetelű balesetek száma 142 volt, ami közel 13 százalékkal több a bázisidőszakinál.

A vizsgált időszakban a gyalogosok hibájából 24 halálos kimenetelű baleset történt, ami 14 százalékkal több az előző év azonos időszakinál. A balesetek 69 százaléka lakott területen belül történt.

Az autópályákon 34 százalékkal több volt a baleset, mint egy évvel ezelő
tt. Az M1-es autópályán 69, az M6-os autópályán 50 százalékkal nőtt a balesetek száma 2014 I. negyedévéhez viszonyítva. A száz kilométerre jutó balesetek száma az M6-oson volt a legkevesebb (5,1) az összes autópálya száz kilométerére jutó 7,3 balesetével szemben, míg az M1-esen és az M0-on a legtöbb (13,8, illetve 13).

2015. I. negyedévben a balesetek 68 százalékát személygépkocsik, 9,3 százalékát tehergépkocsik, 8,0 százalékát kerékpárosok okozták. A személyszállító járművekkel több balesetet okoztak, mint 2014 I. negyedévében, kivéve a motorkerékpárokat (–24 százalék), a kerékpárokat (–10 százalék) és a segédmotoros kerékpárokat (–8,1 százalék).

A járművezetők hibájából 3 százalékkal több baleset történt. A tárgynegyedévben 11 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 9,2 százaléka volt. A gyalogosok által okozott balesetek 4,6, a személygépkocsi-vezetők által okozottak 8,4 százalékát ittas állapotban idézték elő. Az enyhébb szabályozás ellenére a kerékpárosok közel 14 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban. A segédmotorkerékpár-vezetők 9,5 százalékkal több balesetet idéztek elő alkohol befolyása alatt, mint 2014 I. negyedévében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.