BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jóval több halálos baleset volt idén a magyar utakon

Több baleset volt az idei első negyedévben, mint tavaly ilyenkor, a halálos balesetek száma kiugróan nagyot nőtt.

2015 I. negyedévében közútjainkon 3122 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, 3,1 százalékkal több, mint a megelőző év I. negyedévében - közölte a KSH. E balesetek során a járművezetők 2014 I. negyedévéhez képest többször szegték meg a közlekedési szabályokat, a sebességet 15 százalékkal több esetben nem megfelelően választották meg, valamint az irányváltoztatás szabályait 7,3 százalékkal több esetben nem tartották be. A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 0,1, a könnyű sérüléssel járóké pedig 3,9 százalékkal nőtt. A halálos kimenetelű balesetek száma 142 volt, ami közel 13 százalékkal több a bázisidőszakinál.

A vizsgált időszakban a gyalogosok hibájából 24 halálos kimenetelű baleset történt, ami 14 százalékkal több az előző év azonos időszakinál. A balesetek 69 százaléka lakott területen belül történt.

Az autópályákon 34 százalékkal több volt a baleset, mint egy évvel ezelő
tt. Az M1-es autópályán 69, az M6-os autópályán 50 százalékkal nőtt a balesetek száma 2014 I. negyedévéhez viszonyítva. A száz kilométerre jutó balesetek száma az M6-oson volt a legkevesebb (5,1) az összes autópálya száz kilométerére jutó 7,3 balesetével szemben, míg az M1-esen és az M0-on a legtöbb (13,8, illetve 13).

2015. I. negyedévben a balesetek 68 százalékát személygépkocsik, 9,3 százalékát tehergépkocsik, 8,0 százalékát kerékpárosok okozták. A személyszállító járművekkel több balesetet okoztak, mint 2014 I. negyedévében, kivéve a motorkerékpárokat (–24 százalék), a kerékpárokat (–10 százalék) és a segédmotoros kerékpárokat (–8,1 százalék).

A járművezetők hibájából 3 százalékkal több baleset történt. A tárgynegyedévben 11 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 9,2 százaléka volt. A gyalogosok által okozott balesetek 4,6, a személygépkocsi-vezetők által okozottak 8,4 százalékát ittas állapotban idézték elő. Az enyhébb szabályozás ellenére a kerékpárosok közel 14 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban. A segédmotorkerékpár-vezetők 9,5 százalékkal több balesetet idéztek elő alkohol befolyása alatt, mint 2014 I. negyedévében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.