Az utazások számának növekedését a KSH adatai szerint a többnapos utazások jelentős, 20 százalékos emelkedése eredményezte, míg az egynapos utazások száma 1,5 százalékkal csökkent január-márciusban.
Az összes utazás több mint fele volt turisztikai célú, ami 15 százalékpontos növekedés a 2014 első negyedévi értékéhez képest. Az egynapos utak közül csupán minden harmadikra, míg a többnaposok utak 87 százalékára mentek turisztikai motivációval a külföldre utazók.
A statisztikai hivatal kiadványában kitér arra, hogy az egy napra külföldre látogatók kiadásaik 72 százalékát élelmiszer, ital, tartós és értékes fogyasztási cikkek, illetve egyéb árucikkek vásárlására fordították. A több napra látogatók kiadásainak negyedét a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatásokra költött összeg tette ki, 30 százalékát egyéb áru és szolgáltatás, 17 százalékát üzemanyag-vásárlásra és helyi közlekedésre fordították.
Turisztikai céllal egy napra főként Ausztriába és Szlovákiába utaztak magyar állampolgárok, ebbe a két országba irányult az egynapos turisztikai utazások 85 százaléka. A többnapos turisztikai célú utak során legtöbben Ausztriába és Németországba utaztak Magyarországról, de sokan keresték fel Csehországot, Olaszországot, valamint Franciaországot is. A többnapos turisztikai utak 83 százaléka irányult az Európai Unió országaiba - írja a KSH.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.