Második becslésre is erőteljes növekedés látszik a kiskereskedelemben, a KSH mostani adatsora szerint 4,1 százalékkal nőtt a volumenindex – naptárhatástól megtisztítva 5 százalékkal erősödött. A második becsléses adatok szerint áprilisban gyengélkedett az élelmiszerszegmens, 1,6 százalékkal nőttek az eladások az előző év azonos időszakához képest, száguldott viszont a használt cikk (19 százalék) és a ruházat (15 százalék). Az üzemanyag-forgalom ugyancsak vágtat, 9,3 százalék volt áprilisban a növekmény.
Ami az első négy hónapot illeti, a növekedés töretlen, 6,3 százalékkal nőt a volumenindex. Az élelmiszer kissé elmarad az átlagtól, 3,7 százalékkal erősödött az év elő négy hónapjában. Az üzemanyag-forgalom azonban látványosan javul.
Lapunk már beszámolt róla, hogy a KSH becsült adatsorában a volumenindex és a folyó áras index elszakadtak egymástól, nem ugyanazt mutatják, és ugyancsak nincsenek összhangban az április 21-ig kiadott online pénztárgépekből kinyert valós forgalmi adatokkal sem. Az adatok összefésülhetetlenségéből adódó bizonytalanság ellenére Lenner Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős helyettes államtitkára az M1 műsorában úgy értékelte, örömteli, hogy a vasárnapi zárva tartás nem okozott kiskereskedelmi forgalomcsökkenést. Hozzátette, sem az élelmiszer-kereskedelemben, sem a nem élelmiszer jellegű termékeknél nem mutatkozik forgalomcsökkenés, a háztartások bíznak a jövőben, és vásárolnak olyan tartós fogyasztási cikkeket, amelyek nem tartoznak a napi szükségleteik közé (bár az iparcikk-volumenindex átlag alatt teljesít).
A KSH pragmatikusan közli az adatsort, a piac többi elemzője azonban nem felejti el hozzátenni, hogy az online pénztárgépek bevezetésének hatása is érződik az adatokon. A piac fehéredésével sokkal több olyan vásárlási tranzakcióra lehet rálátni, amire eddig nem. Ugyanakkor azzal minden elemző egyetért, hogy a kiskereskedelmi piacon tetten érhető a növekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.