A villamosközlekedés beindításának ötletét a Belvároson keresztül Újpalotáig a BKK azzal indokolta, hogy a Rákóczi úton a metró ellenére jelentős maradt a felszíni forgalom.
Az új villamosvonal kiváltaná az autóbuszos közlekedést egyben az újpalotai villamosépítés azt is jelenti, hogy egyelőre nem építik tovább a 4-es metrót - írja a Hvg.hu.
Az elképzelések szerint a kötöttpályás járművek 2-3 percenként indulnának, és nagyjából 25 perc alatt érnének a belvárosba. Az ugyanezen az útvonalon járó 7E busz jelenleg 21 perc alatt ér az újpalotai végállomástól a Blaha Lujza térre.
Az új villamos a Rákóczi út – Thököly út – Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon haladna végig az Astoriától Újpalotáig, végállomása a Szilas-patak környékén lenne. Van néhány elem, ami kérdéses, így a Körvasút sornál való áthaladása - a vasút miatt - problémás, ott a legvalószínűbb változtat (amelyet a BKK támogat), hogy a villamos az alagútban haladna át, míg a közúti forgalom továbbra is a felüljárón.
A projekt keretében megtörténne a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója és a Thököly úti villamosvonalba való bekötése, ami reaktiválva a lassan 20 éve megszüntetett 67-es villamos közlekedését is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.