BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Öt év múlva már a Rákóczi úton is villamossal utazhatunk

Miután a zuglói önkormányzat már támogatja, a héten egy másik érintett, az újpalotai képviselőtestület is dönthet az Astoria-Szilas-patak végállomásokkal tervezett villamosvonal megépítéséről, amelynek csak a tervezési értéke eléri a közel egymilliárd forintot. Ha a 26 milliárdos beruházásnál minden a tevek szerint halad, akkor 5 év múlva már villamosozni fogunk a Rákóczi úton - a Hvg.hu cikke szerint.

A villamosközlekedés beindításának ötletét a Belvároson keresztül Újpalotáig a BKK azzal indokolta, hogy a Rákóczi úton a metró ellenére jelentős maradt a felszíni forgalom.

Az új villamosvonal kiváltaná az autóbuszos közlekedést egyben az újpalotai villamosépítés azt is jelenti, hogy egyelőre nem építik tovább a 4-es metrót - írja a Hvg.hu.

Az elképzelések szerint a kötöttpályás járművek 2-3 percenként indulnának, és nagyjából 25 perc alatt érnének a belvárosba. Az ugyanezen az útvonalon járó 7E busz jelenleg 21 perc alatt ér az újpalotai végállomástól a Blaha Lujza térre.

Az új villamos a Rákóczi út – Thököly út – Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon haladna végig az Astoriától Újpalotáig, végállomása a Szilas-patak környékén lenne. Van néhány elem, ami kérdéses, így a Körvasút sornál való áthaladása - a vasút miatt - problémás, ott a legvalószínűbb változtat (amelyet a BKK támogat), hogy a villamos az alagútban haladna át, míg a közúti forgalom továbbra is a felüljárón.

A projekt keretében megtörténne a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója és a Thököly úti villamosvonalba való bekötése, ami reaktiválva a lassan 20 éve megszüntetett 67-es villamos közlekedését is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.