NÖVEKEDÉS A múlt évben újabb rekordot döntött az európai e-kereskedelmi szektor, az Ecommerce Europe adatai szerint a fogyasztók 423,8 milliárd eurót költöttek el a kontinens webáruházaiban, ami 14 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest. Az Európai Unió 28 tagországában hasonló mértékű bővülést mértek, az EU-n belül 368,7 milliárd eurós volt a forgalom. A fejlődés az internetes áruházak számában, illetve a kiküldött csomagok mennyiségében is jól érzékelhető. Míg 2013-ban 650 ezer online üzlet volt Európában, addig tavaly már meghaladta a 700 ezret a számuk. Az Ecommerce Europe adatai alapján 2014-ben összesen négymilliárd, webáruházaktól rendelt csomagot szállítottak ki, míg egy évvel korábban 3,7 milliárd volt a számuk. A szektor által közvetlenül és közvetve generált munkahelyek száma jelenleg 2,5 millió körül alakul Európában, azonban a következő években várható fejlődésnek köszönhetően ez a szám is dinamikusan nőhet.
Az európai e-kereskedelmi piacok között őrzi vezető helyét az Egyesült Királyság, ahol tavaly 2013-hoz képest 14,7 százalékkal, 127 milliárd euróra nőtt a teljes forgalom. Jóval visszafogottabb fejlődést produkált a második legnagyobb piacnak számító Németország, ahol éves összevetésben 12,3 százalékkal, 71 milliárd euróra nőtt a webáruházak értékesítése.
A legnagyobb fejlődést ugyanakkor a kelet-európai, volt szocialista országok produkálták. Oroszországban például 18,8 milliárd euróért vásároltak a világhálón keresztül a múlt évben, ami 26 százalékkal haladta meg a 2013-as értéket. Ugyanilyen mértékben bővült a magyar e-kereskedelmi piac is, az eNET június elején nyilvánosságra hozott adatai szerint 273 milliárd forintot költöttek el a hazai fogyasztók a webáruházakban. A tavalyi gyors fejlődésnek köszönhetően a teljes kiskereskedelmi forgalomnak már 3,7 százalékát adja ez a szegmens Magyarországon, és az előrejelzések szerint a következő években is dinamikus erősödés várható ezen a piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.