Ha nem is sokkal, de az átadása után bő egy évvel is drágul a 4-es metró. Az államnak 565 millió forintot, míg a fővárosnak 150 millió forintot kell pluszban fizetni, miután nemrég lezárult a pénzügyi vita egy kivitelező céggel, amelyik három állomást épített - írja az Origo.
A kormány és a főváros között a 4-es metró beruházásról szóló megállapodás alapján az uniós támogatáson felüli kivitelezési költségeket, így
a többletköltségeket is közösen állják a felek, méghozzá 79-21 arányban, vagyis 79 százalékot az állam, 21-et az önkormányzat fizet.
A kormányhatározat szerint az államot terhelő többletköltség a II. János Pál pápa téri állomásnál nettó 36,9 (bruttó 50,3) millió forint, míg a Keleti pályaudvari végállomásnál nettó 405,3 (bruttó 514,7) millió forint. Ebből kiszámítható, hogy a főváros önrésze bruttó 13,3 illetve 136,8 millió forint - a cikk teljes egészében az Origo oldalán olvasható el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.