Az érintettek töredéke, körülbelül százezer ügyfél mondott nemet a Telekom és a Telenor július 1-jei díjemelésére – értesült a Világgazdaság. „Nem publikus üzleti információ, hogy eddig hányan nyilatkoztak” – mondta a Telekom, és a Telenor sem közölt konkrét adatokat. A két cég tehát üzleti titokként kezeli a számokat, ezért az sem derülhet ki, hogy ez az eredmény mennyiben van összhangban a cégek várakozásaival. Az viszont valószínűsíthető, hogy miután viszonylag kevesen mondtak nemet a távközlési cégek díjemelésére, a társaságoknak nem kell pótlólagos források után nézniük ahhoz, hogy betömjék a lyukat. Azt, ami akkor keletkezett volna, ha az ügyfelek a cégek terveihez képest nagyobb számban mondtak volna nemet.
Mindenesetre a Telenor ügyfélszolgálatai előtt június végén kígyózó sorok és a Telekom üzleteiben várakozók száma alapján másra lehetett számítani, bár ebben az optikának jelentős szerepe volt. A két cég együttesen több mint nyolcmilliós ügyfélszámához, de még az érintett mintegy négymillió előfizetőhöz képest is elenyésző lehetett az üzletekben várakozók száma, de ez az ügyfélszolgálaton tömegjeleneteket okozott.
(A teljes ügyfélszám és az érinttetek között azért van érdemi különbség, mert bár sok tarifacsomag ára emelkedett, de nem mindegyiké, illetve ezúttal a lakossági mobilszolgáltatást érintette a díj változása.) – Mivel a Telenor először élt a kétoldalú szerződésmódosítás lehetőségével, váratlanul érte a szerződésmódosítással kapcsolatban érdeklődők nagy száma, ugyanakkor az érdeklődő ügyfelek egy része elfogadja a módosítást, amikor annak tényleges mértékével szembesül, mások pedig tarifacsomagot váltanak, vagy újabb szolgáltatásokat vásárolnak – közölte lapunkkal a Telenor.
A távközlési társaságnál azért sem tudtak még pontos számot mondani, mert amikor észlelték a nagy sorokat, felajánlották az ügyfeleknek, hogy telefonon visszahívják őket. Még jelenleg is zajlik az érintett előfizetők visszahívása, és valószínűleg még pár hetet igénybe fog venni – közölte a társaság. A szerződésmódosítást elutasító ügyfelek jelentős része ugyanis jellemzően régebbi tarifacsomagban van, évek óta nem váltott, így gyakran a visszahívás során derül ki, hogy jelenlegi tarifája nem felel meg az igényeinek, ezért tarifát vált a szerződésmódosítás elutasítása helyett. Ráadásul most a számlás előfizetők díjmentesen áttérhetnek – emelte ki a Telenor.
Az ügy előzménye, hogy az említett két távközlési társaság július 1-jétől emelni akarta a lakossági mobiltarifák árát. A cégek erről tájékoztatták is partnereiket, csakhogy közben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egy vizsgálatot folytatott a díjemelések kapcsán, és arra jutott, hogy a társaságok ugyan változtathatnak az árakon, de ehhez meg kell szerezniük az előfizetők beleegyezését, a hatóság szerint ugyanis így biztosíthatók az előfizetői jogok.
Az NMHH tehát egy új gyakorlatot vezetett be, amelynek első „tesztelője” a Telekom és a Telenor volt, de ez a későbbiekben minden szereplőt és minden árváltozást érint. Az előfizetőknek a jogszabályok az ajánlat kézhezvételétől számítva 15 napot biztosítanak arra, hogy nyilatkozzanak, ha el kívánják utasítani az ajánlatot, de a szolgáltatók vállalásai ennél hosszabb időtartamra is vonatkozhatnak. A Telenor június 24-én küldte ki a szerződésmódosítási ajánlatról szóló kiegészített értesítéseket, a Telekom július 1-je után kezdte meg az értesítések kiküldését. Ezért alakultak ki sorok előbb a Telenornál, később pedig némiképp a Telekomnál.
A nyár közepe talán nem a legjobb időszak volt a rendszer tesztjére, hiszen ebben az időszakban sokan utaznak el, így kérdéses lehet az értesítés kézvételének időpontja. Ennek kapcsán a Telekom már korábban jelezte lapunkkal, hogy a szolgáltató egyedi ügyfélkezeléssel ezt is megoldja az ilyen problémát jelző ügyfelek esetében. A mostani szabály megalkotói e téren is hosszabb távon gondolkodtak: számoltak a hűségnyilatkozatokkal is. Ennek megléte esetén is válthat az ügyfél másik díjcsomagra a nyilatkozatra nyitva álló idő alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.