A Handelsblatt beszámolója szerint 15 tudományos kutatóintézet és vállalati konzorcium fejlesztette ki közösen a német posta elektromos kisteherautóját, azzal a céllal, hogy bebizonyítsák, az elektromobilitás nemcsak környezetbarát, hanem kifizetődő is lehet. A kishaszongépjármű gyártására alapítottak egy céget, amelyet a Deutsche Post tavaly év végén felvásárolt, viszonylag alacsony összegért, 2 millió euróért.
A gyártást 2014 áprilisában megkezdték, azóta 150 Streetscootert állítottak forgalomba, az év végéig pedig továbbbi 350 darabot. Valamennyit a Deutsche Post használja küldemények kézbesítésére. Fenntartásuk 100 kilométerenként 20 euróba kerül, ami ugyan még elmarad a dízeles autók 16 eurós átlagához képest, de amint 250 euróra süllyed az akkumulátorok kilovattóránkénti teljesítményre számolt ára, versenyképessé válik a modell, a Streetscooterben használt lítiumion-akkumulátorok ára pedig gyorsan csökken, az utóbbi időszakban 800 euróról 350 euróra esett.
A Deutsche Post egyelőre Berlin, Hamburg és Aachen belvárosában használja az elektromos kisteherautókat. Jövőre a Bonnban közlekedő valamennyi postásautót Streetscooterre cserélik, hosszabb távon pedig a vállalat 35 ezer gépjárműből álló küldeményszállító flottájának jelentékeny részét az elektromos modell váltja fel.
A Streetscooter egyik fő előnye, hogy míg sok nagyváros belső, védett övezeteibe a benzines vagy dízeles teherautókat naponta legfeljebb egy órára engedik be, az elektromos teherautók akár három órára is kapnak engedélyt, aminek révén csökkenteni lehet a küldemények kézbesítési idejét.
A modellnek azonban még vannak "gyermekbetegségei", az ajtók felfüggesztése például nehezen viseli, hogy a sofőr-postás naponta akár 250-szer száll be és ki a Streetscooterből. A hatótávolsággal is akadnak gondok, mert a gyárilag számított, feltöltésenkénti 120 kilométer a belvárosi dugók miatt inkább csak 80 kilométert jelent, télen pedig a fűtés az akkumulátorok kapacitásának harmadát is igénybe veheti.
A Deutsche Post szerint viszont a folyamatos fejlesztés révén egyre jobb a modell, és meglehet, hogy később a piacra lépnek vele, hiszen nemcsak a postai munkában, hanem a kisipar sok területén is lehetne használni. Például jól szolgálhatna víz-, vagy gázszerelőket és a nagyvárosokban sokat közlekedő más mesterembereket. A német postavállalat így hamarosan az elektromobilitás piacának szereplője lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.