A teljes vonalszakasz felújítását 2012 májusában kezdték el, és a Pilisvörösvár-Esztergom közötti szakaszon 2013 decemberében befejeződtek a munkálatok, a hátra lévő szakaszon viszont jelentős csúszás miatt csak mostanra sikerült végezni a munkálatokkal. A beruházás teljes költsége 44,5 milliárd forint volt, amelyből nem csak a pálya újult meg, hanem a peronok, állomás épületek is, és P+R is létesült. A beruházás 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrásból valósult meg.
Ennyi idő és pénz sem volt azonban elég arra, hogy az ünnepélyes átadásra, majd a közlekedés megindulására a vasút és a 10-es főút kereszteződésében működjön a fénysorompó. Márpedig ez az egyik legforgalmasabb bevezető út Budapesten. A Bécsi úti kereszteződésben most szabadon robognak át az autók, buszok, kamionok a vasúti pályán, hiszen az itt közlekedők hozzászoktak ahhoz, hogy a vasúti pálya ugyan kész, nemrég óta a fénysorompó is áll, de a vonat nem közlekedik.
Bár a közlekedési szabályok szerint a kitáblázott vasúti kereszteződésben nem működő fénysorompó esetén meg kellene állni, ezt most nem teszi meg szinte senki, legföljebb lassít, nehogy hátulról beleszaladjon a sor. Elég hajmeresztő látvány, de szerencsére a helyzet nem ennyire rossz.
Ha vonat jön, akkor az ott strázsáló jelzőőrök kiszállnak a kocsijukból és leállítják a forgalmat, de azért így is elég hajmeresztő, hogy a szakasz legforgalmasabb csomópontjában működő fénysorompó nélkül indították újra a vonatközlekedést.
Augusztus 31-től óránként két vonatpár közlekedik, a legkedvezőbb gyorsított járatok esetében 17 perces menetidő csökkenés lesz - jelentette ki még az átadón Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.
A napi közel 14 ezer utast kiszolgáló 2-es vonal felújított pályáján a korábbi óránkénti 40-60 kilométeres sebesség egyes szakaszokon eléri a 80-100 kilométert - mondta Loppert Dániel, a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója. 2017 elejére a tervek szerint megvalósul a teljes szakasz villamosítása is, ezt követően Flirt motorvonatok fognak közlekedni a vonalon. A villamosítási munkák befejezése után a menetidő további 10 perccel csökkenhet.
A gyorsított menetidő biztosan csökken a fénysorompó átadásáig, bár a vonatok azért nem araszolva haladnak el a "nyalókás emberek" által leállított autók előtt. A működő fénysorompóra talán már nem kell sokat várni, mert a szomszédos bekötőútnál már működik, csak arra autó nem nagyon jár.
A 10-es út szintbeli kereszteződése az új útszakasz megépítésekor megszűnik, de ahogy a munkálatok ma állnak, alighanem több hónapig itt folyik majd még a forgalom. Az erre közlekedők már tudják, hogy az átadás idejéről biztosat csak akkor lehet mondani, ha már át is adták az utat. Vagy - mint a fénysorompó példája mutatja - még akkor sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.