BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hagyományos áruházlánccal erősített az Alibaba

E-kereskedelem Húszszázalékos részesedést szerzett a Suning nevű műszaki áruházláncban az Alibaba. A kínai e-kereskedelmi vállalat 4,6 milliárd dollárt fizet az elmúlt években az online vetélytársak miatt nehéz helyzetbe került hálózat ötödéért, az ügylettől többet között azt várják, hogy jelentősen javítsa a vállalat logisztikai lehetőségeit. Az Alibaba által működtetett internetes kereskedelmi platformokat ugyanis már annyian használják, hogy a megrendelt termékek kiszállítását – főként a kisebb kínai városokban, valamint az ország nyugati területein – egyre bizonytalanabb határidővel tudják vállalni. A kiterjedt üzlethálózattal rendelkező partner boltjaiban viszont átvételi pontokat is kialakíthatnak. Emellett bővítenék is a Suning kínálatát, valószínűleg élelmiszereket és egyéb termékeket is árusítanak majd az áruházakban – nyilatkozta Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója. Az e-kereskedelmi vállalat számára azért is fontos a most bejelentett üzlet, mert így újabb, a szolgáltatásait egyelőre nem használó fogyasztói csoportokhoz juthat el. Az Alibaba már tavaly is jelezte, hogy komoly lehetőséget látnak a hagyományos áruházakban, amikor 692 millió dollárt fizettek az Intim Retail nevű társaságért.

A vételár azt jelenti, hogy az Alibaba a piaci árnál 10 százalékkal többet fizet az áruházlánc részvényeiért. A Suning is tulajdonossá válik az Alibabában, neki az alig 1,1 százalékos részesedésért 2,28 milliárd dollárt kell fizetnie.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.