E-kereskedelem Húszszázalékos részesedést szerzett a Suning nevű műszaki áruházláncban az Alibaba. A kínai e-kereskedelmi vállalat 4,6 milliárd dollárt fizet az elmúlt években az online vetélytársak miatt nehéz helyzetbe került hálózat ötödéért, az ügylettől többet között azt várják, hogy jelentősen javítsa a vállalat logisztikai lehetőségeit. Az Alibaba által működtetett internetes kereskedelmi platformokat ugyanis már annyian használják, hogy a megrendelt termékek kiszállítását – főként a kisebb kínai városokban, valamint az ország nyugati területein – egyre bizonytalanabb határidővel tudják vállalni. A kiterjedt üzlethálózattal rendelkező partner boltjaiban viszont átvételi pontokat is kialakíthatnak. Emellett bővítenék is a Suning kínálatát, valószínűleg élelmiszereket és egyéb termékeket is árusítanak majd az áruházakban – nyilatkozta Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója. Az e-kereskedelmi vállalat számára azért is fontos a most bejelentett üzlet, mert így újabb, a szolgáltatásait egyelőre nem használó fogyasztói csoportokhoz juthat el. Az Alibaba már tavaly is jelezte, hogy komoly lehetőséget látnak a hagyományos áruházakban, amikor 692 millió dollárt fizettek az Intim Retail nevű társaságért.
A vételár azt jelenti, hogy az Alibaba a piaci árnál 10 százalékkal többet fizet az áruházlánc részvényeiért. A Suning is tulajdonossá válik az Alibabában, neki az alig 1,1 százalékos részesedésért 2,28 milliárd dollárt kell fizetnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.