Az idei IFA szervezőinek célja a 2014-es esemény felülmúlása. Tavaly 1538 kiállító termékeire 240 ezer látogató volt kíváncsi, idén több érdeklődőt és több kiállítót várnak a 150 ezer négyzetméteres bemutatóhelyre. 2014-ben a vásár hat napja alatt a cégek 4,25 milliárd eurónyi megrendelésről számoltak be, idén ezt is szeretnék meghaladni.
A vásár megnyitóbeszédét az LG képernyőüzletágának igazgatója, Sang-Beom Han tartja arról, hogy a legmodernebb kijelzők miként változtatták meg az életünket. Alaposan – és ebben az LG-nek meghatározó szerepe volt. A TFT-LCD panelek terén 24 százalékos piaci részesedéssel 2014-ben világelsőnek számító cég az egyetlen, amelyik OLED-paneleket is gyárt.
A különleges OLED-technológia organikus fénykibocsátó diódákból áll. Ezek a diódák saját maguk képesek fény kibocsátására és színek létrehozására, így a képeket megjelenítő kijelző külön háttérvilágítás nélkül működhet. Ilyen eljárással már készült egy milliméter vastag változat, illetve összetekerhető kijelző is. Ha igaz, a német fővárosban négy új OLED-készüléket mutat be a cég.
Az alacsony fogyasztású, káprázatos színű OLED-tévéket mégsem keresik a vevők, ugyanis roppant drágák. A neten való böngészés során az LG 65EG960V ívelt, háromdimenziós, 164 centis okostévéje – korlátozott számban – 1,689 millió forintért kapható itthon.
A gyártási költségek azonban csökkennek, ami a kereslet növekedését hozhatja el. Ebben bízva jelentette be július végén az LG, hogy hatodik generációs OLED-paneleket gyártó üzemet épít a dél-koreai Gumi városában, ahol havonta 7500, egyenként 150x185 centiméteres kijelzőt gyártanak majd – a tömegtermelés 2017 első fél évében indul el. Szükség is van erre a fejlesztésre, hiszen a várakozások szerint a hajlékony OLED-ek piaci forgalma az idei 3,8 milliárd dollárról 2021-re 4,8 milliárd dollárra emelkedhet.
Újdonságokkal mások is előállnak Berlinben. A hírek szerint Berlinben a Panasonic is megjelenik saját OLED-tévéjével. Prototípusokat már bemutatott, de a nagyközönségnek szánt termékkel még nem rukkoltak elő – az IFA lehet az a hely, ahol az érdeklődők először rácsodálkozhatnak a cég különleges termékére. Ez állítólag hajlított, 4K felbontású okostévé lesz, de hogy pontosan mi igaz a találgatásokból, azt Berlinben tudhatják meg az érdeklődők. (A 4K vagy más néven Ultra HD felbontás minimum 3840x2160 képpontot jelent.)
A Sony következő nagy dobása, zászlóshajója a nagy valószínűséggel Berlinben debütáló Xperia Z5 okostelefon lehet. (Erre a Brandenburgi kaput éppen fényképező Xperia Z5 okostelefonról közölt képből következtetnek.) Részleteket nem tudni, a japánok szeptember 2-án mindent elárulnak.
A Samsung hagyományosan az IFA-ra is tartogat meglepetéseket. Idén ugyan New Yorkban találkozhatott a közönség az új Galaxy Note 5-tel, illetve az augusztus 13-i amerikai bemutatón a Galaxy S6 Edge+ is megjelent. Az IFA-n debütál ellenben a cég régóta várt szenzációja, a Gear S2 – ez lesz a cég első kerek okosórája. A kijelzőt egy négymagos processzor hajtja, a hasznos applikációk között lesz Bluetooth és wifi, de aki akar, SIM kártyás modellt is választhat. Gyárilag telepítik az üzenetküldőt, a híváskezelőt, a névjegyzéket, de az időjárásról is folyamatosan tájékoztat az okosóra.
A rendezvény egyik házigazdája, Christian Göke szerint a világ vezető szórakoztatóelektronikai eseményeként az IFA a szakmai információk cseréjének a leghatékonyabb helyszíne. Napokon belül ez az állítás ismét beigazolódhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.