Négy válaszadóból három egy éven belül tervezi, hogy valamilyen módon megújítja lakókörnyezetét. Az embereknek több mint fele csak kisebb felújítási munkákat végez majd, a legtöbben festés-mázolásra és a fürdőszoba rendbetételére költenek – derült ki a Cetelem júliusban készített online felméréséből, amelyet több mint hatszázan töltöttek ki, többségében 36 év felettiek. Luxuskiadásokra, mint a szauna vagy úszómedence beszerzése, a válaszadóknak mindössze másfél százaléka készül.
A felújítással kapcsolatos döntések többnyire racionális alapokon nyugszanak: a legtöbben akkor vágnak bele, ha valamilyen hosszú távú haszna, értéknövelő, esztétikai értéke van. 100-ból 72-en szakemberre bízzák majd a munkát, a válaszadóknak kevesebb mint harmada akar saját maga belevágni. Mindössze 12 százalék támaszkodna kizárólag a saját megtakarításaira, további 7 százalékuk a család és a barátok segítségével egészítené ki a rendelkezésére álló összeget, míg a többség – 55 százalék – banki kölcsönért is folyamodna. Minden negyedik ember ugyanakkor teljes egészében banki finanszírozásból váltaná valóra az elképzeléseit.
A jelek szerint a pénzügyi területen is növekszik a tudatosság, hiszen az emberek fele 2-3 bank, 15 százalék 4-5 bank, 16 százalék pedig ennél is több pénzintézet ajánlatát meghallgatja, mielőtt döntene a hitelösszegről és a futamidőről. A megkérdezetteknek több mint fele egyébként legfeljebb egymillió forintot szán a felújításra. Harminc százalékuk egymilliónál is többet, de legfeljebb 2,5 milliót költene, ennél magasabb összeget viszont mindössze a válaszadók 7 százaléka adna ki.
A fűtés korszerűsítése vagy a nyílászárók cseréje jótékony hatással van a lakás energiafelhasználására, ezért hosszú távon csökkenti a rezsit – ez a válaszadók közel 34 százalékánál szempont, amikor a felújítási munkáról döntenek. Esztétikai célok a megkérdezettek 29 százalékát ösztönzik, ám a festés-mázolás, a burkolatcsere az ingatlan értékét is növeli, ami szintén fontos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.